فرماندار تایباد گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش زنجیره انتقال کروناویروس از امروز در تایباد آغاز شده است.

آغاز طرح فاصله گذاری اجتماعی در تایباد

به گزارش قدس آنلاین، محسن سیاح  اظهار کرد: طرح ملی فاصله گذاری اجتماعی با هدف کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا در شهرستان تایباد از بامداد امروز، جمعه هشتم فروردین ماه در سطح شهرستان تایباد در حال اجرا است.

وی بیان کرد: این طرح با پیشنهاد ستاد ملی مقابله با کرونا کشور و تأیید ریاست محترم جمهوری ایران تا پایان روز جمعه ۱۵ فروردین ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت و تمدید آن با تأیید مجدد ستاد ملی مبارزه با کرونا ممکن خواهد بود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس شهرستان در خصوص این طرح گفت: براساس این طرح کلیه سفرها ممنوع اعلام شده و ورود به داخل شهر به استثنای ساکنان برای افراد غیر بومی ممنوع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین افراد غیر بومی بایستی از مسیرهای کنار گذر (کمربندی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جهت عزیمت به گمرک دوغارون و شهرستان خواف و کمربندی امام علی (ع) برای عزیمت به شهرستان باخرز) انتخاب مسیر نمایند و بدون هرگونه توقف و اسکان از تایباد عبور کنند. در ترددهای بین شهری کدملی، پلاک خودرو و بیمه افراد ملاک شناسایی است و هرگونه تردد غیر مرتبط مسافرتی موضوع، مشمول جریمه تا مبلغ ۵۰۰ هزارتومان خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان اینکه "تمام اصناف غیر ضروری تعطیل خواهد شد اما اصناف خدمات رسان و ضروری مستثنی هستند"، ابراز کرد: اصناف و مشاغل در سه گروه سطح بندی و محدودیت و ممنوعیت‌هایی برای آنها اعمال خواهد شد؛ این تقسیم بندی ها بزودی اطلاع رسانی خواهد شد و در صورت تخلف مطابق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا ویروس کشور، با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد: این محدودیت‌هابرای جلوگیری از انتقال کرونا ویروس و قطع زنجیره انتقال آن است و تاکید ما این است شهروندان محترم با در خانه ماندن، به شکستن این زنجیره انتقال کمک نمایند.

سیاح در خصوص وضعیت بیماران کرونا در تایباد گفت: خوشبختانه هیچ مورد فوتی بر اثر این بیماری در شهرستان تایباد نداشتیم. از همشهریان عزیز تقاضا می‌کنم با رعایت توصیه‌های بهداشتی، حتماً به سامانه خودارزیابی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir مراجعه نمایند و با تلفن ۴۰۳۰ تماس گیرند تا مراقبین سلامت غربالگری لازم را انجام دهند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.