زنجان- از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا یک‌هزارو ۳۱۸ بیمار مشکوک در این استان شناسایی شده که از این تعداد تست آزمایشگاهی ۴۵۰ بیمار مثبت بوده است و متاسفانه تاکنون ۳۵ نفر جان خود را از دست دادند.

کرونا را باور کنیم/بیماری جدی است

قدس آنلاین-گروه استان ها: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در این رابطه اظهار می کند: بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۶۰ درصد مردم این استان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رفتار و عملکرد خوبی مبنی بر به کارگیری توصیه‌ها و ماندن در خانه را مورد توجه قرار داده اند اما ۴۰ درصد دیگر این بیماری را باور ندارند.

دکتر علیرضا آرمانی کیان با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای به هیچ عنوان نمی‌خواهند به نکات پیشگیرانه بیماری کرونا توجه کنند و همانند فردی هستند که خود را به خواب می‌زند و نمی‌شنود اظهار کرد: بروزهمین موضوع آسیب جدی بوده و بسیار نگران‌ کننده است.

این مسؤول ادامه داد: نگرانی فعلی از پیک بیماری به بروز تجمعات باز می گردد که طی ۱۰ روز آینده یک اپیدمی بسیار ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد، به رغم اینکه تا کنون سیستم بهداشتی و درمانی توانسته با تمام امکانات و کمبودها سرویس دهی خوبی را ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه در آخرین روز هفته گذشته تعداد ۱۸ بیمار مثبت کرونا در این استان به مجموع آمارها افزوده شده است ادامه داد: تا کنون ۳۵ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان جان باختند که ۶۰ درصد آنان دارای بیماری های زمینه ای بودند.

وی اظهار داشت:  هم اکنون  در بیمارستانهای استان یکهزار و ۶۷۰  تخت بستری و  ۱۹۰ تخت ویژه  وجود دارد و که تعداد ۶۷۰ تخت بیماران کرونایی را پذیرش کرده وو  در صورت نیاز به  بیش از یک هزار تخت نیز افزایش یافته است 

مسافران بازگشت داده می شوند

فرماندهی انتظامی شهرستان زنجان نیز با بیان اینکه از ورود خودروها و افراد غیربومی به استان که قصد مسافرت، خرید، سیاحت و گردشگری را دارند با قاطعیت جلوگیری شده و این افراد برگردانده خواهند شد بیان کرد:  با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، سفرهای نوروزی امسال روند کاهشی داشته اما قطع نشده است.

سرهنگ آرش خلخالی شامگاه پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در ارتباط با چگونگی برخورد با ورود خودروهای غیر بومی در سطح شهر زنجان افزود: بر این اساس در  مقاطع ورودی شهر زنجان عوامل راهور، انتظامی، بهداشت و درمانی و حتی پویش های مردمی طبقه بندی شده، ورود خودروها را به داخل شهر نظارت می کنند که جای قدردانی دارد.

این مسؤول ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم پیشگیری از انتقال آن، خودروهای غیربومی به خارج از شهر هدایت می شوند که این مهم در راستای آیین نامه ها و مقررات که خاص وضع و تدوین شده انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: به رغم همه تمهیدات و توصیه ها  تعدادی از همشهریان اقدام به سفر می‌کنند که توصیه پلیس این است که بلافاصله مدیریت شده به شهر و کاشانه خود باز گردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.