سمنان- از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان سمنان مکان های عمومی زیادی در سطح شهربه تعطیلی کشیده شده است و کاهش قابل توجهی در تمامی صنوف دیده می شود اما ظاهرا بازار شایعه پراکنی داغ و پر رونق است.

تست کرونا اختیاری نیست/شایعه پراکنی ممنوع

قدس آنلاین-گروه استان ها: به منظور قطع انتقال زنجیره کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس در این استان صنف‌های غیرضروری، پاساژها و مراکز خرید بزرگ، باشگاه‌های ورزشی و بازارهای سرپوشیده و سنتی تا ۱۵ فروردین ماه تعطیل اعلام شده است و بنا بر اعلام مسئولان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت به طور جدی با این اصناف برخورد می‌شود.

سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان در همین رابطه می گوید: اصنافی که در حد ضرورت برای خدمات‌دهی به شهروندان در این استان مجاز به فعالیت هستند با توجه به دستور العمل‌های ستاد مقابله با کرونا به سه گروه تقسیم‌بندی شد و واحدهای صنفی که باید به صورت ۱۰۰ درصد فعالیت داشته تا بتوانند مایحتاج  و خدمات ضروری مردم را پاسخگو باشند شامل سوپر مارکت، لبنیات، قصابی- مرغ‌فروشی، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، نانوایی، خشکشویی و قالیشویی، آژانس‌ها و رستوران‌ها و اغذیه و کبابی و طباخی صرفا بیرون بر هستند.

ورود و خروج از سمنان ممنوع است

در همین راستا حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه محدودیت تردد در استان بنا بر تصمیمات کشوری و برنامه‌های ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا اتخاذ شده بیان کرد: از ساعت ۱۶ روز پنجشنبه تنها افراد ساکن، می‌توانند وارد شهرها شوند و افرادی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند چرا که اجازه ورود به شهرها داده نمی‌شود.

تست کرونا اختیاری نیست

از آن جا که بسیاری از شهروندان با مشاهده کوچک ترین علائمی هم چون تب و یا گلو درد و ترس از ابتلا به کرونا در صدد انجام آزمایش و تست کرونا هستند لذا رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اظهار می کند: افراد با نظر و خواست خود نمی‌توانند نسبت به انجام آزمایش تشخیص ویروس کرونا اقدام کنند .

نوید دانایی با بیان اینکه آزمایشگاه تشخیص کرونا در سمنان نمونه خارج از بخش بستری مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه را پذیرش نمی‌کند می افزاید: تشخیصی بیماران مبتلا به  این ویروس در شهر سمنان صرفا از بیماران مشکوک در بخش بستری مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان با توجه به تشخیص پزشک نمونه گیری‌ می‌کند.

شایعه پراکنی ممنوع

از آن جا که مدتی است بر تعداد خانه نشین ها در کشور این روز ها افزایش یافته است و به تبع آمار استفاده کنندگان از فضای مجازی نیز افزایش یافته است لذا بنا بر اظهارات رییس پلیس فتا استان سمنان این استان فراوان‌ترین تخلفات سایبری درباره کرونا را  به خود اختصاص داده است.

سرهنگ حسین صادقی  با بیان اینکه بیشترین تخلفات سایبری در زمینه شایعه‌پراکنی درباره ویروس کرونا در شهرستان‌های سمنان و شاهرود گزارش شده است می افزاید: پلیس فتا با رصد فضای مجازی توسط کارشناسان با افرادی که با انتشار اخبار و شایعات در خصوص ویروس کرونا در کانال‌ها و گروه‌های پرمخاطب در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شوند با جدیت برخورد و به مراجع قضایی معرفی می‌کند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با بیان اینکه جلوگیری از انتشار اکاذیب و شایعات درباره ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین رویکردهای پلیس فتا در شرایط فعلی است، گفت: فرد انتشاردهنده شایعات مربوط به این ویروس در فضای مجازی در این استان دستگیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.