سرپرست شبکه بهداشت، درمان و مجتمع عالی سلامت شهرستان قوچان گفت: چهار نفر از کادر بهداشت و سلامت قوچان به کرونا مبتلا شدند.

ابتلای ۴ نفر از کادر بهداشت و درمان قوچان به کرونا/ ۱۳ واحد صنفی متخلف پلمب شدند

به گزارش قدس آنلاین، داوود خوش‌شکن عصر جمعه هشتم فروردین‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان این که چهار نفر از کارکنان بیمارستان موسی‌بن‌جعفر(ع) شهرستان قوچان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، عنوان کرد: از این میان دو نفر از افراد پرستار، یک نفر کارمند آزمایشگاه و یک نفر نیز از کمک بهیاران بخش قرنطینه بیمارستان هستند.

وی ادامه داد: حال عمومی این افراد خوب است و در منازل خود در قرنطینه هستند اما افزایش آمار مبتلایان موجب ابتلای کادر بیمارستان‌ها به این بیماری می‌شود و اگر کادر درمان نیز مبتلا شوند اوضاع سخت‌تر می‌شود پس بهترین راه برای کنترل وضعیت ماندن در خانه است.

خوش‌شکن در ادامه از مشارکت ۹۶ درصدی شهروندان قوچانی در سامانه سلامت و کسب رتبه نخست در استان خراسان رضوی خبرداد و گفت: از مجموع ۱۷۵ هزار نفر جمعیت کل شهرستان تعداد ۱۶۸ هزار و ۷۴۵ نفر در سامانه سلامت ثبت‌نام کرده‌اند و به صورت خوداظهاری علائم خود را در سامانه ثبت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: از این میان ۱۸۷۳ نفر نیازمند به پیگیری مراقبت سلامت بودند و از این تعداد ۳۹۲  نفر نیازمند مراقبت بیمارستانی بوده و در نهایت ۸۲ نفر بستری شدند.

سرپرست شبکه بهداشت، درمان و مجتمع عالی سلامت شهرستان قوچان تصریح‌کرد :۳۲ تیم پنج نفره غربالگری‌های ثبت شده در سامانه را مراقبت می‌کنند ولی در صورت عدم توجه مردم به دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی شرایط غیر قابل کنترل خواهد شد پس مردم به تذکرات توجه کنند و در خانه بمانند.

هادی رجائی‌نیا فرماندار شهرستان قوچان نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح محدودیت فعالیت اصناف در این شهرستان در هفته‌های اخیر، عنوان کرد: ۱۳ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت ضوابط طرح پیشگیری کرونا در قوچان پلمب شدند.

وی ادامه داد: این واحدهای متخلف از جمله صنوفی بودند که باید تعطیل می‌شدند و یا در بازه زمانی محدود به ارائه خدمات می‌پرداختند که با عدم رعایت این ضوابط پلمب شدند.

رجائی‌نیا مطرح کرد: در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و با هماهنگی اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی واحدهای صنفی متخلف که پروتکل‌های اعلام‌شده را اجرا نکنند به مدت یک ماه پلمب شده و به پرداخت جریمه نقدی محکوم می‌شوند.

وی با اشاره به ابلاغ طرح سراسری فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای آن از ساعت صفر جمعه هشتم فرورودین ماه گفت: در این طرح از ورود افراد غیربومی به منطقه ممانعت به عمل می‌آید و در همین راستا با همکاری فرمانداری شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی از تردد خودروهای غیربومی به دو استان خراسان رضوی و خراسان شمالی ممانعت می‌شود.

فرماندار شهرستان قوچان در ادامه بیان کرد: همچنین یک ایستگاه در ورودی شهرستان از مسیر مشهد مقدس و سبزوار مقابل پلیس راه پیش‌بینی شده و مسافرین غیربومی از این ایستگاه برگشت داده‌ می‌شوند.

وی با بیان این نکته که براساس اعلام در سطح کشور هرگونه تجمع با هر عنوانی ممنوع است، اظهار کرد: از شهروندان قوچانی تقاضا داریم برای روز ۱۳ فروردین برنامه‌ریزی نکنند چون محدودیت و ممنوعیت در ورودی محورهای گردشگری خواهیم داشت و از تردد از نقاط شهری به روستایی ممانعت می‌شود، همچنین درون شهر محدودیت تردد از مبدا یعنی از درب منزل اعمال خواهد شد.

رجائی‌نیا در ادامه با تاکید بر انجام عملیات ضدعفونی در اماکن عمومی ، گفت: شب گذشته چهارمین مرحله ضدعفونی سراسری در شهر قوچان انجام شد و این روند به صورت مرتب اعمال می‌شود.

وی در ادامه از افزایش کانون‌های آلوده شهرستان قوچان خبرداد و گفت: روستاهای مزرج، آقکاریز، هی‌هی، قیطاقی که از جمله آلوده‌ترین نقاط روستایی به ویروس کرونا در شهرستان قوچان شده ‌بودند اما متاسفانه با عدم رعایت شهروندان نسبت به ماندن در منازل روستاهای ناوخ، شفیع، خمارتاش، عسگرآباد، اصغرآباد، نوروزی و مقصودآباد به کانون‌های آلوده ویروس کرونا اضافه‌شدند.

فرماندار شهرستان قوچان عنوان کرد: همچنین علاوه بر منطقه فرهنگیان شماره دو، منطقه کوی ارتش و خیابان شهید مطهری، مناطق خیابان مولوی، بیست متری ابراهیمی و فاصله میان خیابان شهید مطهری با خیابان طالقانی از جمله موارد جدید هستند که به عنوان آلوده‌ترین نقاط شهر قوچان شناسایی شدند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.