استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره خبر جعلی انتقال کووید ۱۹ از طریق هوا توضیح داد.

توضیح درباره خبر جعلی انتقال کرونا از طریق هوا

به گزارش قدس آنلاین، مسعود یونسیان (معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران) در ویدیویی با اشاره به انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق هوا قابلیت انتقال دارد، گفت: در این خبر به مقاله‌ای استناد شده است که در مجله نیوانگلند منتشر شده و گفته شده ممکن است ویروس روی ذرات معلق هوا تا سه ساعت زنده بماند و یک متن جعلی به زبان انگلیسی روی این خبر گذاشته شده است و به نقل قول از آقای تدروس (دبیرکل سازمان جهانی بهداشت) منتشر شده است.

وی ادامه داد: در این نقل قول جعلی ادعا شده است که همه افراد در همه مکان‌ها باید از ماسک استفاده کنند. من تاکید می‌کنم که این خبر کذب محض است. به هیچ عنوان واقعیت ندارد. در حقیقت سازمان جهانی بهداشت توصیه کرده است که پزشکان، پرستاران و پرسنلی که با بیماران کرونایی در ارتباط هستند از ماسک‌های N95 استفاده کنند و دیگر پرسنل از ماسک‌های جراحی استفاده کنند. مابقی مردم فقط مکررا دست‌های خود را بشویند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: مردم عادی نیازی به استفاده از ماسک ندارند. اگر بخواهیم توصیه‌ای دیگری داشته باشیم این است که در فضاهای پرازدحام اگر چنانچه لازم شد حضور داشته باشید از ماسک می‌توانید استفاده کنید اما ماسک وسیله پیشگیری از بیماری نیست.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
    0 0
    چه افراد بی سوادی مملکت را گرفتند. شما مرکز جهانی کنترل و پیشگیری از درمان را قبول دارید؟ Through respiratory droplets produced when an infected person coughs or sneezes. These droplets can land in the mouths or noses of people who are nearby or possibly be inhaled into the lungs. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prepare/transmission.html