دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان با اشاره به فرار ۷۴ زندانی از زندان سقز اعلام کرد که در تازه‌ترین آمار ١۰ نفز از فراریان دستگیر و دو نفر نیز خود را تسلیم کرده‌اند.


١۲ نفر از زندانیان به زندان سقز بازگردانده شدند

به گزارش قدس آنلاین محمد جباری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بازگشت ١۲ نفر از زندانی‌های فراری زندان سقز اظهار کرد: ١۰ نفر از زندانی‌ها توسط نیروهای نظامی بازداشت شده اند و دو نفر نیز خود را تحویل مراجع داده‌اند.

وی افزود: افرادی که با رغبت خود را تحویل دهند مشمول ارفاق قانونی می‌شوند و شامل تخفیفات قانونی درخصوص جرم اصلی نیز می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان تصریح کرد: افرادی که دستگیر می‌شوند مجازات جرم جدید خود را متحمل می‌شوند و در خصوص جرم اصلی نیز مشمول هیچ تخفیف قانونی نخواهند شد.

وی با رد شایعه داعشی بودن تعدادی از زندانیان فراری عنوان کرد: هیچ کدام از ۷۴ نفری که از زندان سقز فرار کرده‌اند زندانی امنیتی نبوده‌اند.

جباری ادامه داد: تیم‌های نظامی با مشارکت اداره اطلاعات، پلیس و سپاه تشکیل شده و شاهد بودیم که کمتر از ۲۴ ساعت ١۰ نفر از زندانیان دستگیر شده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: صلاح زندانیان و خانواده‌های آن‌ها در این است که در زودترین زمان ممکن خود را تحویل مراجع قانونی دهند تا مشکلات‌ آن‌ها مضاعف نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.