ظرفیت تولید محلولهای ضد عفونی در خراسان رضوی به ۴۰۰ هزار لیتر در شبانه روز معادل ۱۰ برابر میزان تولید روزانه در وضعیت عادی افزایش یافت.

ظرفیت تولید محلولهای ضدعفونی در خراسان رضوی ۱۰ برابر شد

به گزارش قدس آنلاین،مدیر نظارت بر مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و  بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزود: با اقدامات انجام شده هم اکنون  ۳۸ واحد تولیدکننده انواع محلول‌های ضد عفونی‌کننده دست و سطوح باز و بسته در خراسان رضوی فعال است و از این بابت مشکلی نداریم.
دکتر علی‌اصغر اسماعیل‌زاده افزود: همگام با شیوع ویروس کرونا، ۱۷ مجوز جدید تولید محلولهای ضدعفونی‌کننده دست در خراسان رضوی صادر شده است و بدین ترتیب تعداد واحدهای فعال تولید این محصول به ۲۳ واحد در سطح استان رسیده است.
وی با اشاره به لزوم افزایش تولید محلولهای ضدعفونی‌کننده سطوح  در اماکن باز و بسته به وسیله "آب ژاول" تأکید کرد: هم‌اکنون تعداد ۱۵ واحد تولیدی مجوزدار در تولید ضدعفونی‌کننده سطوح در استان فعال هستند و محدودیتی در تولید این نوع محلول وجود دارد.
او ادامه داد: در جهت ضدعفونی کردن معابر سطح شهر از آب ژاول استفاده شده و این محلول در اختیار مدیران حوزه مبارزه با ویروس کرونا در حرم مطهر رضوی، شهرداری‌ها، پادگان‌ها، ادارات و دیگر مجموعه‌ها قرار گرفته است.

تاکنون ۶۰۰ شهروند بیمار مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی جان باخته‌اند که از این تعداد ۴۷۳ تن مربوط به حوزه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه مربوط به محدوده جغرافیایی زیر پوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

ظرف ۳۹ روز منتهی به نهم فروردین ماه جاری در مجموع پنج هزار و ۶۳۰  بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که سه هزارو ۵۲۸ نفر آنان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.


منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.