مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ۶ تن از جانبازان استان در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان فوت کرده اند.

۶ جانباز در خراسان رضوی بر اثر کرونا فوت کردند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین معصومی  افزود: بر اساس اطلاعی که معاونت درمان بنیاد شهید کسب کرده است سه نفر از آنها ساکن مشهد و بقیه از تربت حیدریه، نیشابور و کاشمر بوده اند.

وی تصریح کرد: نمی توان به صورت قطعی اعلام کرد که ابتلا و فوت این افراد به دلیل عوارض جانبازی  و قرار گرفتن آنان در گروه افراد آسیب پذیر و پرخطر بوده است اما در میان فوت شدگان جانباز ۷۰ درصد نیز به چشم می خورد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با بیان این که تاکنون یک پدر و یک مادر شهید نیز در اثر ابتلا به کرونا فوت شده اند افزود: دکتر سیدمرتضی وجدان مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی که بر اثر ابتلا به کرونا روز پنجشنبه فوت کرد از جمله جانبازان ۳۰ درصد استان بوده است.

معصومی به ابتلای شماری از جانبازان استان به ویروس کرونا نیز اشاره و اضافه کرد: بر اساس اعلام معاونت بهداشت و درمان این اداره کل تعدادی از جانبازان از جمله افرادی  با درصد جانبازی ۴۰ و ۷۰ درصد به این ویروس مبتلا هستند و خوشبختانه یکی از جانبازان ۷۰ درصد استان نیز شرایط اوج این بیماری را پشت سرگذاشته و پس از بهبودی و تحت نظر پزشکان دوره نقاهت خود را می گذراند.

وی ادامه داد: طی هفته های گذشته این بنیاد با همکاری شهرداری مشهد اقدام به توزیع مواد ضدعفونی کننده و دیگر اقلام بهداشتی بین جانبازان نموده که البته اولویت با جانبازان پرخطر و آسیب پذیر شیمیایی بوده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: در همان آغاز شیوع کرونا در استان طی رایزنی‌های صورت گرفته چهار هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده خریداری و به صورت رایگان بین جانبازان استان با اولویت اقشار پرخطر توزیع گردید و هم اکنون مشکلی بابت تامین اقلام بهداشتی برای این افراد وجود ندارد.

خراسان رضوی ۴۹ هزار و ۶۷۳ جانباز در راه حفظ کیان کشور و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است که از این تعداد ۴۳ هزار و ۴۰۲ نفر در قید حیات هستند و ۶ هزار و ۲۷۱ جانباز هم به رحمت ایزدی پیوسته اند.

ظرف ۳۹ روز منتهی به نهم فروردین ماه جاری در مجموع پنج هزار و ۶۳۰  بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شده‌اند که سه هزارو ۵۲۸ نفر آنان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

همچنین تعداد بیماران مبتلای قطعی به کرونا در استان خراسان رضوی هزار و ۳۶۱ نفر است.

تاکنون ۶۰۰ بیمار مبتلا با عفونت حادتنفسی و مشکوک به کرونا و ۱۹۷ بیمار مبتلای قطعی به این ویروس مسری در استان خراسان رضوی فوت کرده اند.  

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.