تبریز- فرمانده پادگان امام رضا (ع) از کنترل مبادی ورودی و خروجی آذربایجان‌شرقی از سوی یگان‌های ارتش مستقر در این پادگان خبرداد.

ورود و خروج به آذربایجان شرقی ممنوع شد/ارتش به میدان آمد

قدس آنلاین-گروه استان ها: امیر سرتیپ دوم صادق نوری افزود: در این راستا، از خروج خودورهای متعلق به آذربایجان شرقی به خارج از این استان جلوگیری شده و از ورود خودورهای سایر استان های کشور نیز ممانعت به عمل می آید.

وی اظهار کرد: در راستای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، از پنجم فرودین سال جاری، ایست های غربالگری، کنترل تردد و رفع آلودگی در ورودی و خروجی این استان توسط کارکنان تلاشگر ارتش ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این ایست و بازرسی در حد فاصل شهرستان های میاندوآب و ملکان توسط قرارگاه منطقه ای شمالغرب نیروی زمینی ارتش راه اندازی شده و ارائه خدمات می دهد.

نوری اضافه کرد: وی گفت: قرارگاه جهادی فرعی مبارزه با کرونا نزاجا، در این مبادی با ایجاد ایست های کنترلی، نقش مهمی در کاهش تردد و پیشگیری از گسترش شیوع بیماری کرونا در این منطقه ایفا می کند.

نوری افزود: همچنین در روز ۱۳ فروردین و  در قالب ایست های کنترلی توسط ارتش، پرسنل نیروی زمینی حضور فعال داشته و در مبادی مواصلاتی نیز از ورود و خروج خودروهای سواری ممانعت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: با تلاش های انجام شده در پنج منطقه از مراغه نیز اکیپ های پایش و غربالگری ارتش استقرار یافته و روزانه در هر یک از این مناطق بیش از ۳۶۰ نفر مورد غربالگری قرار می گیرند.

رزمایش دفاع بیولوژیک در تبریز

در همین حال فرمانده سپاه عاشورا از برگزاری رزمایش دفاع بیولوژیک با همکاری سه هزار نفر در تبریز خبر داد.

سردار عابدین خرم  اعلام کرد:  در رزمایش دفاع بیولوژیک یگان‌های تابع نیروی زمینی سپاه شامل تیپ حضرت امام زمان (عج)، لشکر ۳۱ عاشورا و گروه ۶۰ رسالت در قالب ۲۰۰ دستگاه همکاری و مشارکت دارند.

وی گفت: این افراد در کنار دیگر مدافعان سلامت، سراسر تبریز و به ویژه مناطق پرخطر اعلام شده را با محلول‌های خاص ضد عفونی می‌کنند.

سردار خرم همچنین از انجام این رزمایش در شهرستان‌های میانه، مرند، مراغه، شبستر، سراب و اهر نیز خبر داد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به همکاری سه هزار نفر نیروی گردان جنگ نوین متخصص و بسیجیان در رزمایش زیستی، اظهار کرد: این کارها لازم است، اما کافی نیست و مردم باید رعایت کرده و در خانه بمانند تا شاهد پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و خستگی بیش از حد کادر درمان نباشیم.

سردار خرم با اشاره به تولید ماسک و لباس توسط نیروهای بسیجی سپاه خاطرنشان کرد: تولید این اقلام بهداشتی همچنان ادامه دارد.

مردم مراغه در خانه بمانند

ستاد مبارزه با کرونای مراغه نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه ۹۹، خودروهای غیر بومی حق ورود به مراغه را نداشته و خودروهای شهرستان نیز حق خروج ندارند.

در اطلاعیه روز پنج شنبه این ستاد آمده است: در راستای اجرای تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور و به تبع آن ستاد مبارزه با کرونای این شهرستان، از بامداد جمعه هشتم فروردین ۹۹، اجرای طرح های زیر در محدوده این شهرستان آغاز و اجرای آن الزامی است.

در این اطلاعیه آمده است: در زمان اجرای این طرح،  صرفا افراد بومی ساکن هر شهر مجاز به ورود آن شهر بوده و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. نحوه شناسایی افراد ساکن و بومی با استفاده از کارت ملی، پلاک خودرو، بیمه نامه خودرو  صورت می‌پذیرد.

همچنین با توجه به اینکه طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، ورود افراد غیرساکن به شهرها ممنوع می باشد، لذا خروج ساکنین شهرستان از محل سکونت ممنوع بوده و از تردد آنان به خارج از شهرستان جلوگیری خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.