شرکت فضایی "وان‌وب"(OneWeb) که یک استارتاپ اینترنت ماهواره‌ای است آسیب شدید از شیوع کووید-19 دیده و اعلام کرده است که در آستانه ورشکستگی است و به دنبال یک خریدار می‌گردد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از انگجت، رویاهای استارتاپ فضایی "وان‌وب"(OneWeb) برای فراهم کردن دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای برای جهانیان با یک مانع اساسی روبرو شده است.

این استارتاپ پس از تلاش ناکام برای دستیابی به تأمین منابع مالی اساسی، اعلام ورشکستگی کرده است. این شرکت اعلام کرد که به دستیابی به پشتیبانی بسیار نزدیک بوده است، اما شیوع بیماری همه‌گیر کووید-19  و تأثیر مالی آن و آشفتگی بازار در پی آن، دست این شرکت را از برخورداری از حمایت کوتاه کرده است.

این شرکت اکنون با اعلام ورشکستگی به دنبال آن است تا یک خریدار پیدا کند و به کار خود ادامه دهد.

این شرکت همچنین اشاره کرد که سعی در حفظ کارمندان خود تا جای ممکن دارد، اما به میزان تعدیل نیروهای خود اشاره نکرد و نگفته است که چند نفر شغل خود را در پی این اعلام ورشکستگی از دست می‌دهند.

این نقطه پایان برای "وان‌وب" نیست، چرا که اکنون شانس مجدد برای احیا دارد. با این حال، این شرکت به وضوح در موقعیتی بسیار شکننده‌تر از هر زمان دیگری است.

"وان‌وب" تاکنون 74 ماهواره اینترنتی به فضا پرتاب کرده است، اما اکنون مشخص نیست که اگر این شرکت خریداری پیدا نکند، چند ماهواره دیگر می‌تواند در مدار قرار دهد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.