معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون افزون بر هفت هزار نفر از افرادی که در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی از نظر کرونا غربالگری شده‌اند، تحت پیگیری و مراقبت قرار گرفتند.

هفت هزار نفر در خراسان رضوی تحت مراقبت قرار گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان اول افزود: در اجرای طرح غربالگری تلفنی بیماری کرونا تاکنون بیش از  سه میلیون نفر از جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی از طریق سامانه ۴۰۳۰ غربالگری شدند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح نیروهای بهداشتی به در منازل افرادی که علائم مشکوک دارند اعزام می‌شوند تا ضمن کسب اطلاعات کامل در حوزه سلامت، در صورت نیاز به مراکز درمانی هدایت شوند.

وی گفت: همچنین تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر از  جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از طریق سامانه سینا و سایت salamat.gov.ir زیرپوشش خود اظهاری سلامت قرار گرفته‌اند.

دکتر قلیان اول، پیگیری موارد مشکوک را مهمترین راه قطع زنجیره انتقال و شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: همکاران حوزه بهداشت همزمان با کنترل وضعیت و علائم این افراد، آموزشهای بهداشتی با تاکید بر اصول گندزدایی محیط ارائه می‌کنند.

رییس کمیته پژوهش و برنامه‌ریزی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در طرح غربالگری تلفنی بیماری کرونا که از ابتدای فروردین ماه آغاز شد، علاوه بر کارکنان بهداشتی ۱۸۰ نیروی داوطلب از بخش‌های مختلف مشارکت دارند.

دکتر مجید جعفری‌نژاد افزود: از ابتدای شروع طرح غربالگری تلفنی سلامت تاکنون ۲۶۰ نفر برای همکاری داوطلبانه با دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام آمادگی کرده‌اند که ۱۸۰ نیروی داوطلب همکاری‌ خود را آغاز کرده‌اند و ۸۰ نفر دیگر هم در لیست قرار دارند که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: طرح غربالگری تلفنی کرونا در مشهد با مشارکت نیروهای داوطلب از دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی و مشهد، کارکنان دانشکده ‌پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت و پرستاری و مامایی، مراکز بهداشت مناطق پنج گانه مشهد، مرکز ۱۱۸ مخابرات مشهد، مدیریت حوزه علمیه خراسان، اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی و بسیج جامعه پزشکی در حال اجراست.

وی گفت: در شهرستان‌های استان نیز این طرح با همکاری شبکه بهداشت در حال انجام است و نیاز به حضور نیروهای داوطلب و مجموعه کمکی نیست.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.