یزد- دهم فروردین ماه سال ۱۳۵۷ برای مردم دارالعباده یزد یادآور حماسه عظیم نهضت مردمی در براندازی رژیم ستمگر شاهنشاهی و پشتیبانی از رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

۱۰ فروردین روز یادآوری حماسه عظیم نهضت مردمی در یزد

قدس آنلاین-گروه استان ها: یزدی ها  دهم فروردین ۱۳۵۷ به مناسبت چهلم قیام مردم تبریز در اعتراض به رژیم ستم شاهی به خیابان‌ها آمدند و چهار نفر از جوانان به نام های رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدکفرشان و حسین پارساییان از سوی ماموران رژیم به شهادت رسیدند.

در این روز، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی به یاد چهلم شهدای قیام تبریز در مسجد روضه محمدیه(حظیره) سخنرانی کرد و  مردم از مسجد تا چهار راه امیرچقماق تظاهرات کردند و شعارهای درود بر خمینی (ره) و مرگ بر شاه سر دادند.

ماموران رژیم، تظاهرات مردم را به خاک و خون کشید و چهار نفر به شهادت رسیدند و از آن سال به بعد یزدی‌ها هر سال در دهم فروردین مراسمی به یاد چهار شهید این روز و قیام مردم برگزار می‌کنند که امسال به خاطر بیماری کرونا این آیین لغو شد.

خاطره قیام دهم فروردین به آیندگان منتقل شود

گفتنی است به همین مناسبت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد طی پیامی خواستار انعکاس خاطره قیام دهم فروردین به نسل آینده شد.

به گزارش قدس آنلاین آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در پیامی به همین مناسبت نوشت: باید خاطره قیام مردم این شهر در دهم فروردین ماه ۱۳۵۷ علیه رژیم ستم شاهی هرچه بیشتر برای آحاد مردم تبیین و به آیندگان منتقل شود.

امام جمعه یزد بیان کرد: نوجوانان و جوانان باید بدانند که در این روز چه اتفاقی افتاد و مردم چگونه برای پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی فداکاری‌ کردند.

وی اضافه کرد: گرچه امسال مراسمی به همین مناسبت به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نمی‌شود ولی ماجرای آن روز توسط کسانی که به یاد دارند برای جوانان ما نقل می شود.

دهم فروردین حماسه عظیم نهضت مردمی

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: دهم فروردین ،روز یادآوری حماسه عظیم نهضت مردمی، دینی مردم در براندازی رژیم ستمگر شاهنشاهی و پشتیبانی از رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) است.

امام جمعه یزد در ادامه اظهار کرد: دهم فروردین‌ روزی است که برای همیشه در تاریخ مبارزه مردم یزد در خاطره ها خواهد ماند، روزی که آیت‌الله شهید صدوقی سینه خود را سپر کرد و به مزدوران مسلح فریاد زد اگر قرار است سینه‌های مردم توسط گلوله‌های شما شکافته شود اول سینه من را بشکافید. 

ناصری یزدی در ادامه گفت: همچنین روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی است که نشان داد فداکاری‌ مردم قم، تبریز، یزد، تهران و دیگر بلاد منجر به آزادی ایران و برقراری نظام جمهوری اسلامی شد.

در بخشی از پیام امام جمعه یزد آمده است: با پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ در ایران اولین حکومت  با نظام مردم سالاری دینی برقرار شد،  و امام خمینی (ره) دلیرانه در پیشاپیش صف انقلاب ایستاد فریاد زد و با طاغوت معامله نکرد و نهضتش را مقتدرانه به جلو برد و رهبری انقلاب را در تاریخ پایه‌گذاری کردند.

ناصری یزدی از ۱۲ فروردین به ایام‌الله یاد کرد و گفت: امید است خداوند توفیق پیروی از مرام و شیوه زندگی آن حضرت را به همه ما عنایت فرماید.                                               .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.