از ابتدای اسفند ماه سال۹۸ تا نهم فروردین ماه امسال ۷۴هزار و ۳۰۷نفر مسافر ایرانی و خارجی در مرز دوغارون این شهرستان غربالگری بیماری کرونا شدند.

غربالگری مسافران ایرانی و خارجی در مرز دوغارون تایباد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد افزود: از این تعداد افراد غربالگری شده، ۲۵ غربالگری مسافران ایرانی و خارجی در مرز دوغارون تایبادهزار و ۹۶۰نفر مسافر ورودی به مرز دوغارون و ۴۷هزار و ۳۴۷نفر مسافر خروجی از این مرز به سمت کشور افغانستان بوده است.

حیدر احسانی اظهار کرد: همچنین در همین مدت سرنشینان ۱۱هزار دستگاه کامیون ترانزیت، اتوبوس های مسافربری و خودروهای شخصی تب سنجی و غربالگری شده اند.

وی ادامه داد:همچنین خدمات آموزش بهداشت با تاکید بر معرفی علائم و نشانه های بیماری و راه های پیشگیری و شیوه رعایت بهداشت فردی در این پایانه مرزی ارائه می شود.

این مسوول با اشاره به ضدعفونی چند مرحله ای نقاط حساس و پُرتردد مرز دوغارون از سوی دستگاه های متولی گفت:با شروع بیماری کرونا در تایباد تاکنون ۲۲بیمار مشکوک به این ویروس در بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شهر تایباد بستری شده که از این تعداد تا کنون ۹نفر قطعی مبتلا به ویروس کرونا بوده اند و در حال حاضر چهار بیمار در بخش عفونی این مرکز درمانی بستری هستند.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.