این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است.

آخرین اخبار کرونا در ایران|تداوم اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان‌ها/تلاش بی وقفه گروه‌های جهادی در مقابله با کروناویروس/ توزیع اقلام بهداشتی بین نیازمندان/ آخرین آمار مبتلایان

قدس آنلاین؛  همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.‌

براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۲۹۰۱ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر رسید.

متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از مبتلایان جدید کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۲۶۴۰ مورد رسید؛ در بین بیمارانی که بستری هستند ۳۴۶۷ نفر از بیماران حال نامساعدتر و ابتلای شدیدتری به بیماری دارند. میانگین سنی مبتلایان ۵۵ سال و میانگین سنی درگذشتگان ۶۹ سال است.خوشبختانه تاکنون ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. 

جدیدترین  اخبار کرونا در ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید:

10:04| صدهزار اتباع خارجی در قم غربالگری می‌شوند

معاون استاندار قم گفت: پالایش سلامت و غربالگری ۲۸ هزار و ۳۹۸ خانوار بالغ‌بر ۱۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی مقیم در قم در مورد بیماری کرونا هدف‌گذاری شده است.

09:46| 12 خودروی غیربومی در قم مشمول جریمه 500 هزارتومانی شدند/ 58 مغازه متخلف پلمب شد

فرمانده نیروی انتظامی قم گفت: در جهت کنترل ورودی‌های قم، ۵۰ تیم عملیاتی جهت جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی مستقر شدند و در درون استان نیز ۱۳ اکیپ سیار توسط راهور به شناسایی خودروهای غیربومی پارک شده در قم و تماس با مالکین اقدام کردند.سردار عبدالرضا آقاخانی عنوان کرد: در طول ۴۸ ساعت گذشته، ۱۲ خودروی غیربومی در قم با توجه به مقاومتی که برای ورود به شهر داشتند، مشمول جریمه ۵۰۰ هزارتومانی و ۲ خودرو نیز به پارکینگ منتقل شدند.

09:43| اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در جاسک

فرماندار جاسک از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با قوت و جدیت در این شهرستان خبر داد و گفت: تمام مبادی ورودی و خروجی شهرستان جاسک و مبادی دریایی تحت کنترل شدید است

09:39| ۳۸۰ بوستان و پارک در شهرستان قم تعطیل شد

معاون شهردار قم گفت: با تدابیر لازم و در جهت جلوگیری از تجمعات مردم و پیشگیری از شیوع کرونا، ۳۸۰ بوستان بزرگ، محلی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در قم تعطیل شد.

09:31| حمایت از بیماران خاص در بحران شیوع کرونا؛ بسته‌های بهداشتی بین نیازمندان در گیلان توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد گیلان حمایت‌های این‌ نهاد از مددجویان تحت‌پوشش، بیماران خاص و صعب‌العلاج را در بحران شیوع کرونا مورد تأکید قرار داد و گفت: بسته‌های بهداشتی بین نیازمندان و محرومان استان گیلان توزیع شده است.

09:29| تشکیل قرارگاه رسانه‌ای مبارزه با کرونا در قم/مطالبه خبرنگاران از مسئولان برای معیشت مردم در بحران کرونا

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به تشکیل قرارگاه رسانه‌ای مبارزه با کرونا در استان گفت: از جمله دغدغه‌های اصحاب رسانه و خبرنگاران قم، رسیدگی مسئولان به معیشت مردم در بحران کروناست.

09:28| شمار مبتلایان به ویروس کرونا در مرکز و غرب استان سمنان به 413 نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ۶ شهرستان زیرپوشش این دانشگاه را ۴۱۳ نفر عنوان کرد.

09:24| طرح محدودیت عبور و مرور خودروها در سطح شهرهای استان مرکزی انجام می‌شود

استاندار مرکزی گفت: طرح محدودیت عبور و مرور خودروها در سطح شهرهای استان مرکزی انجام می‌شود.

08:58|گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان اردبیل برای تدفین اموات کرونایی تشکیل شد

جمعی از طلاب و روحانیان حوزه علمیه اردبیل در قالب گروه‌های جهادی در غسل، کفن و تدفین اموات کرونایی ایثارگری کرده و این اموات را شرعی به خاک می‌سپارند.

0042| تلاش جهادی قرارگاه پدافند زیستی سپاه برای شکست کرونا / ‌راه اندازی ‌خط تولید ‌جدید ماسک

قرارگاه پدافند زیستی سپاه ناحیه آمل با مشارکت شهرداری، بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی، چهارمین کارگاه خط تولید ماسک جهت مبارزه با بیماری کرونا را در این شهرستان راه‌اندازی کرد.

0037| 139 فوتی و 1443 مبتلا به کرونا در آذربایجان شرقی/شیوع کرونا در کدام شهرها بیشتر است؟

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کرونا در آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع تاکنون ۱۳۹ فوتی و ۱۴۴۳ مبتلا داشته است.

0026|  اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در صفوف 300 نانوایی در سیستان و بلوچستان

سیدمحمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از روز گذشته همکاران سلامت محیط و پایگاه‌های بسیج با مداخله و  انضباط بخشی بهتر در صفوف نانوایی‌ها و آموزش به مردم جهت پیشگیری از بیماری کرونا این طرح را اجرایی می‌کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.