یک عضو ائتلاف سائرون وابسته به جریان صدر از ادامه تلاش‌ها و رایزنی‌های مامور تشکیل دولت جدید عراق برای جلب رضایت و حمایت گروه‌ها و فراکسیون‌های پارلمانی خبر داد.

کابینه «الزرفی» هنوز کامل نشده است/ تکاپو برای جلب رضایت مخالفان ادامه دارد

قدس آنلاین؛ «عباس علیوی» از نمایندگان فراکسیون پارلمانی سائرون گفت: «عدنان الزرفی» نخست وزیر مکلف در حال حاضر تلاش می کند فراکسیونهای سیاسی را برای تشکیل دولت و رای اعتماد به آن متقاعد کند، این در حالی است که کابینه وی هنوز تکمیل نشده است.

علیوی که با پایگاه خبری المعلومه گفتگو می‌کرد، اظهار داشت : الزرفی مخالفت گروههای سیاسی با خود را درک می کند و در حال حاضر برای متقاعد کردن آنها و جلب حمایتشان از دولتش تلاش می کند تا بتواند از پارلمان رای اعتماد بگیرد.

وی خاطر نشان کرد سفر الزرفی به استان الانبار(برای دیدار با گروههای اقلیت اهل سنت) بخشی از تحرکات سیاسی وی به شمار می رود.

وی ادامه داد : الزرفی تا کنون کابینه وزارتی خود را تکمیل نکرده است و تلاش می کند فراکسیونهای سیاسی را پیش از ارسال ترکیب کابینه به پارلمان متقاعد کند.

وی اظهار داشت : مخالفت با الزرفی یا پذیرفتن وی تنها از طریق رای گیری در جلسه رای اعتماد مشخص خواهد شد.

این در حالی است که فاضل الفتلاوی از نمایندگان ائتلاف الفتح تصریح کرده بود که این فراکسیون همچنان با مامور شدن الزرفی برای تصدی نخست وزیری عراق مخالف است.

این در حالی است که برخی فراکسیونهای پارلمانی همچنان به رایزنی با الزرفی برای تشکیل دولت ادامه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.