مدیر گروه سم‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:مصرف خوراکی الکل کوچکترین اثری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد و به‌طور جدی تهدیدکننده جان افراد مصرف‌کننده این نوع محلول است.

خوردن الکل هیچ اثری در پیشگیری و درمان کرونا ندارد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر بیتا داد پور افزود: گاه دیده شده که افراد به‌دلیل ناآگاهی و با هدف خوردن الکل هیچ اثری در پیشگیری و درمان کرونا نداردپیشگیری از کرونا و ضدعفونی کردن بدن، مبادرت به مصرف خوراکی الکل دست‌ساز و یا تقلبی کرده که منجر به مسمومیت و عوارض جدی شده اند.

مدیر گروه سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه الکل طبی فقط در مواردی که آب و صابون موجود نباشد برای ضدعفونی‌کردن دست‌ها و یا سطوح باز و بسته کاربرد دارد، خاطرنشان کرد: مصرف خوراکی الکل هیچ اثری در درمان و یا پیشگیری از بیماری ندارد و الکل صنعتی هیچ جایگاهی برای ضدعفونی‌کردن دست و سطوح ندارد و استفاده از آن به این منظور بسیار خطرناک است.

دکتر دادپور با اشاره به اینکه با پرهیز از مصرف الکل، می‌توانیم از مرگ ناشی از آن پیشگیری کنیم، بیان کرد:آب و صابون بهترین راه ضدعفونی کردن پوست دست و بدن است و استفاده از الکل برای ضدعفونی‌کردن بدن اطفال و بخصوص نوزادان می‌تواند خطراتی جدی و جبران‌ناپذیر به همراه داشته باشد.

وی نابینایی، از کار افتادن کلیه‌ها، نارسایی چند ارگان و حتی مرگ را از جمله عوارض الکل به ویژه از نوع تقلبی یا صنعتی برشمرد و گفت:این تصور کاملاً اشتباه است که مصرف الکل، افراد را در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند و نباید ناخواسته و ندانسته به خود و اطرافیانمان آسیب برسانیم.

مدیر گروه سم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه متأسفانه مرگ ناشی از مصرف خوراکی الکل با مرگ ناشی از ویروس کرونا در حال رقابت است، بیان کرد: افراد باید از مصرف هرگونه مشتقات الکلی به‌شدت خودداری کنند و برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، باید فقط در خانه ماند و از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کرد.

دکتر دادپور گفت:برای مقابله با کرونا شستن مکرر دست‌ها و ضدعفونی‌کردن سطوح مورد تأکید است که البته این توصیه به معنای ایجاد وسواس در مردم نبوده و نیست.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.