یک عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تأکید بر ادامه ایستادگی و مبارزه ملت فلسطین برای بازپس‌گیری حقوق غصب‌شده خود تصریح کرد: مسئله فلسطین آزمون مهمی برای موفقیت یا شکست نظم جدید جهانی به‌شمار می‌رود.

نافذ عزام: مسئله فلسطین آزمون موفقیت یا شکست نظم جدید جهانی است/ انسانیت و اخلاق جایی در سیاست‌های آمریکا ندارد

قدس آنلاین؛ شیخ «نافذ عزام» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز دوشنبه گفت: روز زمین، مناسبتی است تا رنج و مصایبی را به آنها یادآوری کند که همچنان ادامه دارد و نیز شهدایشان را به‌یادآورند که لحظه‌ای از ایستادگی و مقاومت کوتاه نیامدند و نیز حق خود را یادآوری کنند که نمی‌تواند با گذر زمان و سپری شدن سالها از بین برود.

شیخ عزام در بیانیه‌ای به‌مناسبت سالگرد روز زمین اظهار داشت: فلسطینیان امروز چهل و چهارمین سالگرد روز زمین را گرامی می‌دارند تا بر مخالفت خود با تسلیم و سازش تأکید کنند.

عضو جهاد اسلامی با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در مناطق مختلف جهان افزود: در زمانه شیوع کرونا نیاز جهان به ارزشها، همبستگی و عدالت مورد تأکید قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، عزام ابراز کرد: روز زمین امسال در حالی فرا رسیده است که فلسطینیان با خطر وبای کرونا کنار همه اعراب و مسلمانان و تمام بشریت روبه‌رو هستند.

عضو سیاسی جنبش جهاد اسلامی خاطرنشان کرد: در تمام سالهای گذشته روز زمین فرصتی برای تأکید بر چنگ زدن فلسطینیان به حقوق و تقویت همبستگی‌شان بوده و امسال ما به این همبستگی برای مقابله با وبا (ویروس کرونا) نیاز داریم که آشکارا عمق بن‌بستی را که جهان در آن به‌سر می‌برد، بر ملا کرده و به‌صراحت نشان داده است که ظلم، استبداد، طمع‌ورزی و سلطه‌طلبی، جهان را به این وضعیت فاجعه‌بار رسانده است، سیاستهای اروپایی و آمریکایی بیشتر کشورهای جهان را فقیر کرده و ثروت و قدرت در چنگ مشت اندکی از زورگویان افتاده است.

شیخ عزام اضافه کرد: آمریکا طی دهه‌های اخیر برای تکروی و انحصارطلبی در رهبری جهان تلاش کرده و به نماد شرارت، ظلم و وحشی‌گری تبدیل شده و رنج و مصایب بشر را به بالاترین حد خود رسانده است، ما گمان می‌کردیم که این وبای خطرناک که جهان را درنوردیده است، دولتها، کشورها و ملتها را متحد خواهد کرد، زیرا این ویروس هیچ کس را مستثنی نکرده است و هیچ فرقی میان فقیر و غنی قائل نیست.

عضو جهاد اسلامی سؤال کرد: آیا امکان دارد که این وبا منجر به بازنگری در این سیاستها و پایان دادن به ظلم و سیاستهای حذف و به انزوا کشاندن، اشغالگری، غارتگری و سلطه‌جویی شود؟

وی تأکید کرد: هیچ نشانه‌ای در خصوص این بازنگری وجود ندارد، زیرا ما می‌بینیم که دولت آمریکا از قربانیان کرونا در بیشتر مناطق خوشحال می‌شود و تحریمها و فشارهای بیشتری بر برخی کشورها مثل ایران اعمال می‌کند. انسانیت و اخلاق هیچ جایی در سیاست آمریکا ندارد، در حالی که این وبا (کرونا) همه را هدف قرار داده است، به‌نظر می‌رسد دولت آمریکا از آنچه رخ داده، عبرت نگرفته است و به‌نظر نمی‌رسد که سیاستهایش را تغییر دهد یا از منطق باج‌خواهی، فشار، تروریسم و اوباشگری دست بردارد.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: هیچ گزینه‌ای در برابر جهان برای نجات (از کرونا) جز از طریق همبستگی و همکاری وجود ندارد و این کار جز از طریق عدالت و انصاف و بازگرداندن حقوق به صاحبان مظلومش و دست برداشتن از تحقیر ملتها ممکن نیست، پیام روشن است، یک ویروس کوچک ناشناخته پیشرفته‌ترین آزمایشگاهها و مراکز تحقیقاتی پژوهشی را از فهم و تفسیر آن عاجز کرده است، این ویروس باید مردم را به پروردگارشان، خالق هستی و همه‌کاره خلقت و جهان را به راه درست و انسجام و همسویی با سنتها و اراده خداوند بازگرداند.

انتهای پیام/+

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.