مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حضور بیماران پیوند کبد را در بیمارستان به حداقل ممکن رساندیم تا این بیماران زمینه ابتلا کمتری به ویروس کرونا پیدا کنند.

تدابیر ویژه برای عدم ابتلا بیماران پیوندی به ویروس کرونا

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم خالقی مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بیماران پیوندی از گروه‌های هستند که بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، گفت: به منظور کاهش حضور بیماران در بیرون از منزل، آزمایشات بیماران پیوند کبد به صورت جداگانه انجام می‌شود و بعد از آزمایش نیاز به حضور بیمار در فضای بیمارستان نیست.

او با اشاره به اینکه نتایج آزمایشات توسط کادر درمانی بیمارستان به شورای پزشکان ارائه می‌شود تا بدون حضور بیمار درباره شرایط وی تصمیم گیری شود، ادامه داد: تقریبا هر هفته ۴۰ تا ۷۰ نفر از بیماران پیوند کبد بدون حضور آن‌ها ویزیت می‌شوند و نتایج در تماس تلفنی به اطلاع بیمار رسانده می‌شود.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۳۵۰ بیمار پیوند کبد در بیمارستان منتصریه تحت معاینه پزشکان قرار می‌گیرند، گفت: عدم حضور بیماران منجربه مبتلا نشدن بیماران پیوند کبد به ویروس کرونا شده است.

خالقی با اشاره به اینکه پس از انجام ویزیت غیر حضوری داروهای بیمار مشخص می‌شود و خانواده بیمار می‌توانند برای تهیه داروها به داروخانه بیمارستان منتصریه مراجعه کنند افزود: حواله دارو و مددکاری بیماران نیز در بیمارستان منتصریه انجام می‌شود تا نیاز به حضور بیماران در داروخانه‌های مختلف سطح شهر نباشد، علاوه براین مددکاری بیمارستان از بیماران پیوندی که مشکل مالی دارند حمایت خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه بیماران پیوند کلیه عموما به مطب پزشکان برای بررسی شرایط مراجعه می‌کنند، ادامه داد: نتایج آزمایشات بیماران پیوندی به سرعت آماده می‌شود و پزشک اورژانس که یک نفر فوق تخصص کلیه است درمان لازم را برای بیماران تجویز می‌کند.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۹۰ درصد نیاز بیماران پیوندی در بیمارستان منتصریه انجام می‌شود و نیازی به حضور بیماران در سایر بیمارستان‌ها به جز در موارد خاص وجود ندارد.

خالقی افزود: انجمن حمایت از اهدا کنندگان و گیرندگان عضو ۲۰ اسفند مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است و امیدواریم با حمایت خیرین بتوانیم ماسک و مواد ضدعفونی کننده را برای بیماران پیوندی تهیه و با کمک مددکاری در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.