معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی از مالکان تاسیسات گردشگری استان به واسطه همکاری شایسته‌ با ستاد مبارزه با کرونا قدردانی کرد.

قدردانی معاون استاندار خراسان رضوی از مالکان تاسیسات گردشگری

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی در نشست کمیته گردشگری و زیارتی ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا در خراسان رضوی که با حضور مدیران تشکل های اماکن اقامتی و گردشگری برگزار شد با بیان این مطلب افزود: پس از شکست کرونا ضمن آمادگی لازم تاسیسات گردشگری، امید داریم دوباره شاهد ادامه فعالیت واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری برای میزبانی از زائران و گردشگران باشیم.

وی ادامه داد: اختصاص بسته‌های حمایتی برای تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی منوط به شرایط آینده است و در حال حاضر اولویت اول شکست کروناست و پس از شکست کرونا با توجه به شرایط خراسان رضوی به تهران پیشنهاد خواهد شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: نیازهای استان به ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با کرونا اعلام شده و درخواست کمک از ستاد ملی به استان برای حمایت از بخش گردشگری اعلام می‌شود.

براتی افزود: استراحتگاهی برای افرادی که مرحله درمان کرونا را در بیمارستان پشت‌ سر گذاشته‌اند پیش‌بینی شده‌ است تا در صورت نیاز از این مراکز استفاده شود.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی در حوزه گردشگری با توجه به شرایط موجود ادامه داد: باید برنامه عملیاتی برای ادامه همین وضعیت و برنامه عملیاتی دیگری برای بعد از کرونا ارائه شود تا فعالیت نداشتن تاسیسات گردشگری و اماکن اقامتی جبران شود.

او با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی یادآور شد: حداقل تا ۲۲ فروردین درگیر ویروس کرونا هستیم و بعد از آن نیز پیش‌بینی می‌شود طرح فاصله گذاری اجتماعی ادامه یابد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بر ضرورت اجرای طرح‌های مصوب ستاد و در خانه ماندن مردم تاکید کرد و گفت: اگر چه از رشد سریع  بیماری کرونا کاسته شده اما آمار مبتلایان و فوتی‌ها مناسب نیست البته خراسان رضوی به نسبت دیگر استان‌های کشور از وضعیت خوبی برخوردار است و در رده یازدهم قرار دارد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی نیز در این نشست گفت: تشکل‌های گردشگری استان همکاری‌های شایسته‌ای را در اجرای طرحهای مربوط به کرونا داشته‌اند و در استان از ستاد ملی و ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا و دستورالعمل‌های وزارت تبعیت کامل داشته ایم.

ابوالفضل مکرمی‌فر افزود: براساس بخشنامه وزارتخانه همه مجوزها تا پایان اردیبهشت ماه معتبر است و نیاز به تمدید ندارد البته اداره کل نیز در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر با یک سوم ظرفیت فعال است.

وی با بیان این که بازرسی‌ها و نظارت‌ بر تاسیسات گردشگری به صورت تلفیقی و جداگانه انجام می‌شود ادامه داد: ۴۴ خانه مسافر غیرمجاز را از ابتدای شیوع کرونا در مشهد پلمب و با دادستانی نیز برای جلوگیری از فعالیت سایت‌هایی که خانه مسافر را تبلیغ می‌کردند مکاتبه کرده‌ایم

او تاکید کرد: در صورت نیاز ۳۵۰ مهمانسراها و زائرسرای دولتی که در استان وجود دارد می‌توانند وارد چرخه همکاری با ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا شوند.

مکرمی‌فر با بیان این که برنامه‌هایی را برای شرایط متفاوت تنظیم کرده‌ایم اظهار داشت: با عبور از این بحران آمادگی کامل داریم که به سرعت به شرایط قبل برگردیم و خدمات رسانی به زائران و مسافران را انجام دهیم.

وی یادآور شد با توجه به این که طی این مدت مردم در خانه بوده‌اند و نیاز به احیای مجدد روحی دارند مهم‌ترین مقصد سفر آنها حرم مطهر رضوی خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود شاهد موجی از حضور مشتاقان بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) در مشهد باشیم.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی با اشاره به مشوق‌های اعلام شده برای کمک به تاسیسات گردشگری این استان گفت: امیدواریم با شکست کرونا شاهد رونق دوباره گردشگری و زیارت در خراسان رضوی باشیم.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی نیز در این نشست  از هتل‌های دولتی و وابسته به دیگر نهادها که برای در اختیار گذاشتن فضای هتل برای اسکان بیماران بهبود یافته اعلام آمادگی کرده‌اند گزارشی ارائه کرد و گفت: ترجیح این است که از مهمانسراها و زائرسراهای دولتی در این رابطه استفاده شود و در گام بعدی از این هتل‌ها استفاده خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.