طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی به یک هزار و ۴۷۵ نفر رسید.

شمار مبتلایان قطعی کرونا در خراسان رضوی به ۱۴۷۵ نفر افزایش یافت/ ۳۷ مبتلای جدید طی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، مطابق نتایج آزمایشگاهی از ظهر دیروز تا امروز دوشنبه یازدهم فروردین ماه، ۳ هزار و ۱۶۸ مورد جدید ابتلای قطعی به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و مجموع مبتلایان به این بیماری در کشور به ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان رضوی نیز تا ظهر امروز، با افزایش ۳۷ نفری طی ۲۴ ساعت گذشته، به یک هزار و ۴۷۵ تن رسید.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۸۸۳ نفر معادل ۶۰ از کل بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر این استان هستند.

دانشکده علوم پزشکی نیشابور با ۱۹۳ بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با  ۱۲۴ نفر در رده‌های بعدی شیوع کرونا قرار دارد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیر پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار و تربت‌حیدریه به ترتیب  ۱۱۴ و ۱۰۷ نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز تاکنون ۵۴ مبتلا به کرونا داشته است.

طی دوره ۴۰ روزه از ۳۰ بهمن ماه ۹۸ تا امروز، ۶ هزار و ۳۴۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که چهار هزار و ۶۸۵ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

چهار هزار و ۱۰۹  نفر یعنی حدود ۶۵ درصد از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون دو هزار و ۹۲۱ نفر از آنها بهبود یافته و از بیمارستان به منزل بازگشته‌اند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.