خط تولید ماسک سه‌لایه و تجهیزات بهداشتی توسط یک شرکت بخش خصوصی روز دوشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی در شهرک صنعتی مشهد به بهره‌برداری رسید.

خط تولید ماسک سه لایه در شهرک صنعتی مشهد بهره‌برداری شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در حاشیه این مراسم گفت: شرکت "التیام توس" خط تولید جدید خود برای تولید ماسک سه لایه بهداشتی را با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار عدد ماسک در روز افتتاح کرد.

محمدرضا مس فروش افزود: این واحد تولیدی قرار است روزانه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ هزار عدد ماسک سه ‌لایه و ۱۵ هزار عدد ماسک N۹۵ تولید کند.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی شرکت "التیام توس" شامل انواع باند با ظرفیت تولید سالانه ۶۰ تن، گاز غیراستریل با ظرفیت تولید سالانه ۶۰ تن و گاز پارافین با ظرفیت تولید سالانه ۲۰ تن است.

وی گفت: این شرکت خط تولید ماسک سه لایه را در جهت کمک به تامین ماسک مورد نیاز در کشور با خرید ماشین آلات از چین راه اندازی کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این باره گفت: در ابتدای ورود ویروس کرونا به خراسان رضوی با نیاز روزانه ۱۰۰ هزار عدد ماسک سه لایه در بخش پزشکی مواجه بودیم در حالی که ظرفیت تولید استان در این بخش روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک سه لایه بود.

علی رسولیان افزود: تامین ماسک مورد نیاز مردم خراسان رضوی با توجه به جمعیت زیاد  استان از محل بخش صنعت غیرممکن بود و با توجه به گسترش ابتلا به ویروس کرونا امیدی نیز به تامین این نیاز از خارج استان نبود.

وی ادامه داد: در این مدت تلاش کردیم شیوه‌های تولید ماسک "N.۹۹"، "N.۹۵" و ماسک "FFP" را در استان بیاموزیم و در اختیار بخش‌های تولیدی قرار دهیم.

وی گفت: برای تامین نیاز بخش پزشکی استان خراسان رضوی به ماسک سه لایه، یک واحد تولید صنعتی ماسک در شهرک صنعتی مشهد فعال شد و ظرفیت تولید صنعتی ماسک سه لایه تا ۱۰۰ هزار عدد در روز افزایش یافت.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.