۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
کد خبر: 698455

یک منبع مطلع در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم گفت: دانشجویان ایرانی در ایتالیا در وضعیت قرنطینه قرار دارند.

دانشجویان ایرانی در ایتالیا در قرنطینه هستند

قدس آنلاین؛ این منبع مطلع افزود: وزارت خارجه ایران تلاش‌های خود را در ایتالیا افزایش داده و درخواست برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی را مضاعف کرده است.

این منبع آگاه با بیان این که پیگیری‌ها در سطح کلان در حال انجام است گفت: ایرانی ها به مانند ایتالیایی‌ها ملزم به رعایت قرنطینه هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی در شهرهای رم و میلان به سر می‌برند و منتظر صدور مجوز برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی به کشور هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روز یکشنبه از پیگیری جدی درخواست بازگشت دانشجویان ایرانی شاغل در ایتالیا به دلیل وضعیت قرمز کرونا در این کشور خبر داد و گفت: به محض دریافت مجوزهای لازم اقدام برای بازگشت این عزیزان صورت می پذیرد.

«سید عباس موسوی» در خصوص دانشجویان ایرانی شاغل در ایتالیا افزود: با توجه به وضعیت همه گیری و روند رو به بالای کرونا در ایتالیا دهها نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور درخواست بازگشت به کشور را دارند که این موضوع در تهران و رم در دست پیگیری جدی است.

وی افزود: به محض دریافت مجوزهای لازم - با توجه به وضعیت قرمز در آن کشور - اقدام لازم برای بازگشت این عزیزان صورت می پذیرد.

وزارت امور خارجه از طریق ستاد ملی کرونا و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم و دولت ایتالیا موضوع را تا حصول نتیجه دنبال خواهند کرد.

تاکنون طبق آمار جهانی، ۹۷هزار و ۶۸۹ نفر در ایتالیا به کرونا مبتلا شده اند و آمار فوتی ناشی از ابتلا به این ویروس ۱۰هزار و ۷۷۹ نفر بوده است.

بر این اساس، ۱۳هزار و ۳۰ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا تا به این لحظه دراین کشور بهبود یافته اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.