۱۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
کد خبر: 698472

محققان انگلیسی در تلاش هستند تا روش جدیدی را برای آموزش سگ‌ها بکار گیرند که آنها بتوانند بوی کوید-۱۹ را استشمام و مبتلایان را شناسایی کنند.

آموزش سگ‌ها برای شناسایی مبتلایان کرونا

قدس آنلاین؛ شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد که آنها پیشتر تشخیص بیماری‌هایی نظیر مالاریا، سرطان و پارکینسون توسط سگ‌ها را با موفقیت انجام دادند و امیدوارند بتوانند راهی غیر تهاجمی برای تشخیص این بیماری ارایه و به جلوگیری از شیوع آن کمک کنند.

این پروژه توسط محققان دانشگاه دورهام و مدرسه بهداشت و داروهای گرمسیری لندن با همکاری موسسه سگ‌های بازرس پزشکی در حال انجام است.

«کلر گست» مدیر موسسه سگ‌های بازرس پزشکی با ابراز اطمینان از شناسایی بیماران کوید-۱۹ با استفاده از سگ افزود: این روشی سریع، موثر و غیر تهاجمی است که اگر موفقیت آمیز باشد، کیت‌های محدود سازمان ملی بهداشت برای موارد خاص استفاده خواهد شد.

وی پیش بینی کرد که سگ‌ها تا ۶ هفته دیگر آموزش دیده و حتی قادر خواهند بود که بیماران با تب بالا را هم شناسایی کنند.

پروفسور استیو لیندزی از دانشگاه دورهام گفت که اگر نتیجه کار محققان موفقیت آمیز باشد، می توان از سگ ها برای شناسایی ناقلان کرونا در فرودگاه استفاده کرد.

وی افزود که به این ترتیب می‌توان پس از کنترل اپیدمی کرونا، از ظهور دوباره آن جلوگیری کرد. 

با افزایش آمار ابتلا به کرونا در انگلیس، نخست وزیر این کشور هفته گذشته مقررات منع رفت و آمد را برای جلوگیری از شیوع این ویروس به اجرا گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.