شهردار تهران که به برنامه دو نیمه ماه رفته بود گفت: آمارها نشان می دهد که حدود ۷۵ درصد مردم به توصیه های مسوولین برای مقابله با کرونا عمل کرده اند.

حناچی: ۷۵ درصد مردم به توصیه های مقابله با کرونا عمل کرده اند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پیروز حناچی در آخرین دقایق از یازدهمین روز از ماه فروردین مهمان برنامه تلویزیونی دو نیمه ماه در شبکه دوم سیما شد.

وی در این برنامه درباره موضوعات مختلف و وضعیت شهر  تهران در حوزه مقابله با شیوع ویروس کرونا و تلاش های مدیریت شهری سخن گفت.

وی افزود هرچه در این ایام در شهر تهران کار اتفاق افتاده است از سر انجام وظیفه بوده و هیچ منتی سر هیچ کدام از شهروندان نیست و اینها وظایف ما بوده است.

شهردار تهران ادامه داد: بیش از ۷۵ درصد مردم موضوعات مرتبط با کرونا را رعایت کردند و این را آمار های مختلف از جمله آمار استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تایید می کند.

حناچی گفت: این طبیعی است که در همه جوامع یک سری افراد این خطرها را جدی نمی گیرند و این هم فقط مخصوص مردم ما نیست و در همه جای دنیا این افراد هستند.

شهردار تهران تصریح کرد: براساس گزارش وزیر بهداشت بخش بزرگی از جامعه در طرح خود اظهاری شرکت کرده اند که این یک موفقیت بزرگ برای ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: من به عنوان شهردار تهران از همه مردم شهر تهران که با توجه به ایام عید و آخر سال با طرح های دولت برای مقابله با کرونا تلاش کردند تشکر می کنم.

حناچی خطاب به امام زمان (عج) گفت: با زبان دل به امام زمان خود می گوییم جای شما در میان ما خالی است و ما از شما برای رفع مشکلات مدد می گیریم.

حناچی در پاسخ به این سوال که شما گفتید دولت هنوز نیازی ندیده است از قوه قهریه استفاده کند اما به عنوان یک مقام مسؤول فکر میکنید قرنطینه برای تهران لازم بود یا خیر گفت؛ قرنطینه درجات مختلفی دارد یک نمونه اش در چین دیده شد.

وی ادامه داد: در چین همه چیز متوقف شد و یک دلیلش هم این بود که همزمان شد با تعطیلات چینی و در ایران هم این بحث بود که از تعطیلات نوروزی استفاده کنیم.

حناچی گفت: اما واقعیت این است که ما با کشورهای مختلف از جهات مختلف فرق داریم شرایط اقتصادی ما اینگونه نیست که بشود اگر چیزی تعطیل شد جایگزینی برایش فراهم کرد.

شهردار تهران افزود: ما امروز با دو ویروس در حال مقابله هستیم اولا ویروس کرونا و دیگری ویروس تحریم ظالمانه ای که به ما وارد شده است.

وی ادامه داد: در کره ۵۰۰ هزار آزمایش کرونا در مدت کوتاهی اخذ کرد در حالی که ما در دو هفته اول یکی از مشکلات مان نبود کیت آزمایش بود و تنها دو آزمایشگاه داشتیم که می توانستند این موضوع را تشخیص بدهند.

حناچی گفت: در کشور کره با ۹۰ آزمایشگاه به جنگ کرونا رفتند و این ها نشان دهنده تاثیر تحریم ها است اما نکته جالب اینجاست که ما به دلیل تجربیات زیادی که داریم خیلی خوب در برابر اینگونه مشکلات تاب آور شده ایم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: امروز در کشورمان وقتی صحبت از تولید ماسک شد دیدید که چگونه به صورت جهادی کار پیش رفت و حتی یک سری از کارخانه ها خط تولیدشان تغییر کرد تا نیاز کشور بر طرف شود.

 حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش کار بخش های مختلف شهرداری تهران نظیر جمع آوری پسماندها اشاره کرد.

وی افزود: پیش از ورود پدیده کرونا روزانه در تهران هفت هزار تن زباله تولید می شد که اینها در ایستگاه های میانی بازیافت می شدند.

حناچی گفت: اما با شیوع ویروس کرونا تفکیک و بازیافت در ایستگاه های میانی و آرادکوه ممنوع شد و همه زباله ها بدون بازیافت در نقطه ای دفن می شوند.

شهردار تهران گفت: یکی دیگر از نقاطی که در شهرداری کار مضاعفی به آن ها تحمیل شد سازمان بهشت زهرا بود که سختی های کارشان مضاعف شد و البته ما هم تلاش کردیم تا برای آنها اقدامات خاصی را در نظر بگیریم.

 وی همچنین به موضوع ضدعفونی روزانه ناوگان اتوبوس رانی و متروهای شهر تهران اشاره کرد و گفت روزانه ۵ هزار اتوبوس و ۱۲۰۰ واکن مترو ضدعفونی می شوند.

حناچی افزود: این در حالی است که ماموران سازمان آتش نشانی شهر تهران روزانه هفده ساعت مشغول ضدعفونی ۲۰۰ نقطه پر تردد شهر تهران هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.