همدان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در خانه ماندن یک مسئولیت اجتماعی است و از مردم می‌خواهیم این مسئولیت را جدی بگیرند و در روز طبیعت برنامه خروج از منزل نداشته باشند.

در خانه ماندن یک مسئولیت اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان  با دعوت از مردم برای پیوستن به پویش «سیزده به در؛ در حیاط خانه» و یا «سیزده به در؛ در آپارتمان کوچکم با پنجره باز» گفت: همراهی مردم در این زمینه لازم است.

کرمی با بیان اینکه باید از هرگونه جابجایی جمعیت و حضور در طبیعت در روز سیزدهم فروردین ماه خودداری شود، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای خروج از منزل و حضور در طبیعت، نیاز به تأمین مایحتاج دارد که موجب افزایش مراجعه به مراکز خرید و افزایش مواجهه افراد با یکدیگر می‌شود.

وی ادامه داد: در خانه ماندن یک مسئولیت اجتماعی است و از مردم می‌خواهیم این مسئولیت را جدی بگیرند و در روز طبیعت برنامه خروج از منزل نداشته باشند.

کرمی با بیان اینکه تمام پارک‌ها و اماکن تفریحی استان همدان تعطیل است و استان همدان از لحاظ شیوع کرونا وضعیت خاص و متفاوتی ندارد، گفت: در هر شرایطی باید حساسیت بالای مردم نسبت به ویروس کرونا حفظ شود و توصیه‌ها را جدی بگیرند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با بیان اینکه ۹ بیمارستان استان در حال خدمات‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا هستند، اظهار کرد: این بیمارستان‌ها با تمام کادر درمانی از جمله پزشکان، پرستاران، بهورزان، نیروهای خدماتی و پشتیبان و همچنین ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای بهداشتی در مراکز ۱۶ ساعته مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: روزانه ۵ هزار نفر در شبکه بهداشت و درمان استان همدان در حال خدمت به بیماران مبتلا به کرونا هستند و از خانواده‌های خود دور مانده‌اند و تقاضای ما از مردم این است به احترام این افراد در خانه‌های خود بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.