معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از آماده‌سازی تورهای مجازی ناطق از ظرفیت‌های گردشگری مشهد خبر داد.

تولید «تورهای مجازی ناطق» از ظرفیت‌های گردشگری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، نرگس شالچیان با اعلام این خبر اظهار کرد: باتوجه به شرایط ویژه کشور و لزوم خانه‌نشینی مردم، بر آن شدیم تا با تهیه تورهای مجازی بسیار زیبا و باکیفیت از جاذبه‌های گردشگری مشهد، بازدید از این اماکن را به صورت مجازی برای شهروندان و هموطنان فراهم کنیم.

وی افزود: در این تورها برای اولین‌بار توضیحات و تاریخچه مکان برای مخاطبان به صورت صوتی همزمان پخش می‌شود تا همراه با گردش در آن مکان بتوانند به توضیحات تکمیلی آن نیز گوش دهند و لذت گردش برایشان افزون شود.

شالچیان گفت: در گام نخست چهار تور از مجموعه توس، خانه‌های تاریخی داروغه و توکلی و حمام مهدی‌قلی‌بیک ساخته و صداگذاری شده و تولید تورهای ظرفیت‌های دیگر گردشگری از جمله بوستان‌های مینیاتوری، ملت، باغ ملی، منطقه سپاد به مراحل پایانی خود نزدیک است که در تهیه آن‌ها مبلغی بالغ بر ۴۴۰ میلیون ریال صرفه‌جویی شده است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: به زودی قابلیت‌های دیگری از جمله امکان انتخاب گویش به زبان‌های انگلیسی و عربی، امکان شرکت در مسابقات و سرگرمی‌های درج شده در تورها اضافه و جوایز و امتیازاتی نیز برای شرکت‌کنندگان در این مسابقات در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، شالچیان اضافه کرد: تور مجموعه فردوسی برای اولین‌بار شامل ۴۳ مکان است که از ابتدای بلوار شاهنامه و با معرفی المان‌های شخصیت‌های شاهنامه آغاز و در مسیر به آرامگاه، موزه شه لافتی، بنای هارونیه، جلوخان آرامگاه و در نهایت مجموعه آرامگاه فردوسی منتهی می‌شود. همچنین برای اولین بار از کهن‌دژ تاریخی تابران تصویربرداری و در تور درج شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق لینک زیر به تماشای تورها بنشینند:

https://b۲n.ir/۷۹۰۷۹۷

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.