رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای بردسکن از خسارت ۵ میلیارد ریالی به راهای ۱۰ روستای کوهپایه ای بردسکن حد فاصل روستاهای سنگ پیر، زیروقت، بنده قراء، سیر وآهوبم ودیگر روستاهای منتهی به آن خبرداد و افزود: راه بیارجمند شاهرود به بردسکن وانابد نیز با ۸ مورد خسارت به ابنیه فنی وشستگی جاده از جمله خسارت سیل امروز این شهرستان نام برد.

خسارت ۷۴ میلیارد ریالی  به  مزارع کشاورزی وراهای روستایی بردسکن و انابد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اکبر یوسفیان  با بیان اینکه بارش بامداد امروز دراین شهرستان، موجب شد برای ساعاتی راههای روستایی در کوهپایه این شهرستان مسدود شود ادامه داد: تخریب بیش از ۴۰ کیلومتر راه روستایی، آب گرفتگی، ۸ مورد ابنیه فنی، تخریب آبنما ونیز خسارات به راهای روستایی عشایری در منطقه آق مهدی وکلاته جمعه از دیگر موارد خسارت به مجموعه حوزه راه درسطح این شهرستان می باشد.

یوسفیان، در خصوص آسیب‌های وارد شده به راه‌های سطح این شهرستان پس از سیل بیان کرد: بیشترین میزان خسارت وارد شده به راه‌های آسفالته و ابنیه فنی مربوط به منطقه کوهپایه ای و راه آسفالته بیارجمند به انابد بردسکن با بیش از ۳میلیارد ریال آسیب‌دیده است.

وی افزود: در بحث آسیب به راه‌های شوسه بیشترین خسارت با ۴۰ کیلومتر به راههای شوسه شهرستان بردسکن وارد شده است واکنون با تلاش های کارشناسان و راهداران کلیه مسیرها ومحورها باز است و تردد در آنها در جریان می باشد.

یوسفیان گفت: درسیل گذشته روزهای ابتدایی امسال نیز بیش از ۵۰۰میلیون ریال به راههای روستایی خسارت وارد شده بود.

مدیرجهادکشاورزی بردسکن هم با اشاره به سیل وتگرگ بامداد امروز دراین شهرستان افزود: خسارت وارده ناشی ازسیل و تگرگ امروز بردسکن ۶۹ میلیارد ریال می باشد.

علیرضا مهمیزگفت: دربازدیدهای به عمل آمده کارشناسان جهادکشاورزی از مناطق مختلف شهرستان مشخص شد که بیشترین خسارت ناشی از سیل و تگرگ به منطقه کوهپایه و بخش مرکزی بردسکن وارد شده است.

 وی اظهار داشت: براثر وقوع سیل و بارش تگرگ به هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع جو، گندم، زیره و باغات انار، انگور و درختان بادام بین ۱۰ تا ۲۰ درصد خسارت وارد شد و باعث ریزش ۲۰ رشته قنات در منطقه کوهپایه بردسکن شد.

 مدیر جهادکشاورزی بردسکن از کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل و تگرگ دارای بیمه محصولات کشاورزی خواست به صورت تلفنی میزان خسارت خود را به صندوق بیمه بانک کشاورزی شهرستان اعلام کنند تا کارشناسان جهت تعیین میزان خسارت حضور پیدا کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.