شهرکرد- مردم چهار محال و بختیاری همه ساله در سیزدهم فروردین ماه با حضور در دامان طبیعت بخشی از آرزوهایشان را با گره زدن سبزه ها در این روز طلب می کردند اما امسال به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا متولیان بهداشتی توصیه می کنند تا برای حفظ سلامتی در خانه بمانیم و از این رو ورود به تمامی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها ممنوع شده است.

تفرجگاه های چهارمحال و بختیاری در قرنطینه کامل

قدس آنلاین-گروه استان ها: ۱۲ و نیم درصد مساحت استان چهارمحال وبختیاری ملقب به منطقه زاگرس میانی یا زاگرس مرطوب دارای تنوع گیاهی و جانوری بالایی است که برای گردشگران و دوستداران طبیعت حکم بهشت گردشگری را دارد اما امسال به دلیل شیوع کرونا ساکنان اسن استان اجازه استفاده از این مناطق را ندارند.

مناطق حفاظت شده استان چهارمحال وبختیاری از جمله منطقه حفاظت شده شیدا، هلن، قیصری، سبزکوه و پارک ملی و منطقه حفاظت شده تنگ صیاد، منطقه شکار ممنوع خدا آفرید و اثر طبیعی  ملی لاله واژگون است که همه ساله پذیرای بسیاری از گردشگران است اما ویروس کرونا امسال موجب شده تا برای صیانت از سلامتی مردم از ورود و تردد گردشگران به این مناطق جلوگیری شود.

ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده

 گفتی است در همین رابطه مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به شیوع ویروس کرونا از ممنوعیت ورود یا تردد گردشگران در مناطق حفاظت‌شده و تالاب‌های بین‌المللی چغاخور و گندمان در این استان خبر داد.

بنا برگزارش اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شهرام احمدی افزود: این ممنوعیت تردد بر اساس مصوبه ستاد ملی و استانی مدیریت و مقابله با کرونا و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در آستانه روز طبیعت اجرایی شده و تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

به گفته وی، با حضور ۲۴ ساعته محیط‌بانان و یگان حفاظت محیط زیست استان، ورود و تردد گردشگران در مناطق حفاظت شده کنترل خواهد شد و از ورود یا تردد افراد در محدوده این مناطق جلوگیری خواهد شد.

ورود به مراتع ممنوع

 اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در راستای  مصوبات ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا ورود به پارک‌ها و اماکن تفریحی ممنوع است.

در این اطلاعیه  عنوان شده است: به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس و همچنین به دلیل بارش‌های خوب بهاری و مرطوب بودن عرصه‌های ملی و مراتع و آماده نبودن شرایط ورود به این عرصه‌ها ورود به پارک‌های جنگلی ، مناطق جنگلی و تفرجگاهی و مرتعی در روز طبیعت ممنوع و با متخلفان به خصوص رانندگان خودروهای متخلف به شدت برخورد خواهد شد.

مسیر تفرجگاه ها مسدود است

رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، از اجرایی شدن ممنوعیت تردد در تمام محورهای مواصلاتی منتهی به مناطق گردشگری و تفریحی با هماهنگی فرمانداران شهرستان‌های استان خبر داد.

سید غلامعلی نوربخش افزود: در این طرح، تردد در تمام تفرجگاه‌ها، پارک‌ها، اماکن گردشگری و تفریحی استان ممنوع و با متخلفان از سوی پلیس برخورد می‌شود.

وی اظهارداشت: براساس مصوبه فرمانداران شهرستان‌های بن، سامان و کوهرنگ، تردد در تمام محورهای مواصلاتی منتهی به تفرجگاه‌های به این شهرستان‌ها به صورت خودجوش با همکاری  پلیس، جوامع محلی و فرمانداران ممنوع شد.

تعطیلی مکان های تفریحی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد

معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی و سخنگوی طرح فاصله‌گذاری اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید برتعطیلی و بسته بودن مراکز و اماکن گردشگری، پارک‌ها و بوستان‌های استان در روز طبیعت اعلام کرد: از مردم استان دعوت می‌شود روز چهارشنبه که همزمان با روز طبیعت است در خانه‌های خود بمانند و با مراجعه به مکان‌های تفریحی و گردشگری استان خود را در معرض زنجیره شیوع ویروس کرونا قرار ندهند.

جعفر مردانی بیان کرد: طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی با هدف کمک به تشدید قطع زنجیره انتقال بیماری تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و تا این تاریخ همه مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز گردشگری و تفریحی تعطیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.