قدس آنلاین- این روزها عقل حکم می‌کند که برای سلامتی خود و هم نوعان نحسی کرونا را در خانه به در کنیم زیرا بنا بر اظهارات برخی مسئولان حضور در تفرج گاه ها و بوستان حکم استقبال از مرگ را دارد.

نحسی کرونا را در خانه به در کنیم/حضوردر طبیعت استقبال از مرگ است

قدس آنلاین-گروه استان ها: نام سیزده‌به‌در که می آید، حال و هوای بیرون رفتن از خانه به ذهن متبادر می شود؛ موضوعی که امسال بنا به توصیه های بهداشتی و در راستای اجرای طرح محدودیت اجتماعی و حفظ سلامت شهروندان، امکان انجام آن فراهم نیست.

زحمات کادر درمانی را هدر ندهیم

در همین راستا فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران به عموم شهروندان هشدار داد که عزیمت به تفرجگاه ها در روز سیزدهم فروردین ۹۹ به استقبال مرگ رفتن است.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر «علیرضا زالی» در آستانه ۱۳ فروردین، روز طبیعت به همشهریان صراحتاً هشدار داد: روز طبیعیت در صورت رفتن به طبیعت و تفرجگاه ها، نه تنها تفنن و نشاط نخواهیم داشت بلکه با پای خود به کام مرگ خواهیم رفت.

وی با اشاره به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: ۱۳ فروردین روز نصیحت و موعظه نیست و نقش بسیار مهمی در کاهش یا گسترش شیوع بیماری دارد. بنابر این هیچ گونه تسامحی در این قضیه پذیرفتنی نیست و با افراد از سوی مراجع انتظامی برخورد می شود.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران هشدار دارد که همشهریان در صورت خروج از منزل به بهانه حضور در طبیعت و تفرجگاه ها تمام زحمات و محدودیت هایی را که در این مدت برای پیشگیری و مقابله با بیماری تحمل کردند، ممکن است با یک اشتباه و غفلت نقش بر آب کرده و تسلیم این ویروس شوند. بنابر این، جدی تر باید با این موضوع برخورد شود.

قرنطینه خانگی را حفظ کنید

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز در مانی استان پذیرش شده اند گفت: نگران افزایش شیوع کرونا به دلیل رعایت نشدن قرنطینه خانگی در روز طبیعت هستیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر روز سه‌شنبه با تاکید بر لزوم توجه مردم به توصیه های پزشکی و قرنطینه خانگی افزود: مهمترین دغدغه ما افزایش پیک مراجعات مردمی بعد از سیزدهم فروردین ماه است و از این رو از مردم می خواهیم در منازل مانده و بیرون نروند.

به گزارش قدس آنلاین؛ رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز دوازدهم فروردین ماه ۴۴ هزار و ۶۰۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۹۸ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.