مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: خدمات بهداشتی درمانی مرتبط با بیماری کرونا در خراسان رضوی برای اتباع خارجی به‌طور کاملاً یکسان و بدون هیچ تفاوتی ارائه می‌شود.

برخورداری یکسان اتباع خارجی از خدمات مرتبط با بیماری کرونا در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدجعفر صادقی با اشاره به شیوع کووید ۱۹ اظهار کرد: طی شیوع این بیماری گروه‌های مختلف سنی، جنسی و ملیتی به این ویروس مبتلا شده‌اند که اتباع خارجی ساکن در استان خراسان رضوی نیز از این امر مستثنی نیستند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه خدمات غربالگری و نمونه‌گیری موارد مشکوک به کرونا کاملاً رایگان است، ابراز کرد: این خدمات برای اتباع خارجی همانند ایرانیان بدون دریافت هیچ‌وجهی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مرکز خدمات جامع سلامت امیرالمؤمنین(ع) و پایگاه فضیلت از توابع مراکز بهداشت شهرستان مشهد و پایگاه تردد مرزی کمیساریا در تایباد و اردوگاه سفید سنگ فریمان به‌صورت ثابت مشغول خدمات‌رسانی به اتباع خارجی می‌باشند، گفت: این خدمات  شامل کلیه خدمات مراقبتی گروه‌های هدف، پیگیری مادران باردار، خدمات بستری و درمان‌های دارویی بوده و در حال حاضر این مراکز در خصوص غربالگری کرونا نیز فعال می‌باشند.

صادقی یادآور شد: هم‌اینک در بین بیماران مبتلا به کرونا بستری در بیمارستان‌های خراسان رضوی افراد زیادی از اتباع دیگر کشورها نظیر افغانستان وجود دارند که همانند شهروندان ایرانی تحت مداوا و مراقبت پزشکی قرار دارند.

وی اذعان کرد:  در حوزه بهداشت  ۱۹ نفر نیرو شامل پزشک، پرستار، بهیار  در خصوص غربالگری اتباع خارجی دارای تابعیت کشور افغانستان مشغول همکاری با دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد هستند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: علاوه بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اتباع خارجی، در مبادی‌ ورودی و خروجی مرزی نیز بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طرح غربالگری و تب‌سنجی برای این گروه در حال اجراست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.