مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ماسک‌های سوپاپ‌دار ۹۵ N تنها برای کادر درمان که به طور مستقیم با بیماران در ارتباط هستند مناسب است و برای شهروندان کاربردی ندارد.

ماسک‌های سوپاپ‌دار ۹۵ N مناسب استفاده مردم نیست

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا جوان مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا یکی از نیازهای مهم کادرهای درمانی و پرستاری و مردم ماسک بود گفت: استفاده از ماسک برای کادرهای پزشکی، پرستاری و پرسنل خط مقدم مبارزه با کرونا ضروری است و توصیه ما به سایر هموطنان ماندن در خانه در جهت غلبه بر ویروس کرونا بوده و خروج از منزل را فقط برای موارد ضروری بگذارند.

او با اشاره به اینکه تنها کاری که ماسک انجام می‌دهد جلوگیری از ورود آلودگی‌ها به دهان و بینی بوده و کاربرد دیگری ندارد، ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که موارد مهم تر از استفاده از ماسک همچون شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون و استفاده مداوم از ضدعفونی‌کننده‌های دست را به‌صورت مستمر در دستور کار خود قرار دهند.

مدیر تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به تازگی دانشگاه مجوز تولید ماسک‌های پارچه‌ای با رعایت استانداردهای بهداشتی را به برخی مجموعه‌ها داده تا در اختیار مردم و عموم متقاضیان این محصول قرار بگیرد، این ماسک‌ها با لایه‌های پارچه‌ای و پنبه‌ای و قابل شست‌وشو بوده و باید قبل از مصرف حتماً شست‌وشو و استریل شود.

جوان با اشاره به اینکه ماسک‌های ۳ لایه نوع دیگری از ماسک‌ها هستند که مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد افزود: این نوع ماسک‌ها بیشتر برای نیروهای درمانی کاربرد دارد و نیازی به استفاده مردم از این نوع ماسک نیست، زیرا در حال حاضر و با توجه به شدت بیماری با کمبود این محصول در جهت تأمین نیاز پرسنل خط مقدم جبهه سلامت مواجه هستیم.

او از صدور مجوز به متقاضیان واجد شرایط تولید ماسک‌های بهداشتی و استاندارد خبر داد و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کارگاه‌هایی که شرایط اولیه بهداشتی را داشته باشند و اعلام آمادگی کرده‌اند مجوز تولید ماسک‌های دو لایه را با تیراژ بالا داده، محصولی که هم در اختیار کادر درمان و هم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.