بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی خود در مورد تأثیرات منفی شیوع کرونا بر اقتصاد آمریکا را اصلاح کرد و اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند این تأثیرات از آن‌چه قبلاً گمان می‌رفت بدتر باشند.

گلدمن ساکس: بیکاری آمریکا ۱۵ درصد و رشد اقتصاد منفی۳۴ درصد می‌شود

قدس انلاین: به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بانک گلدمن ساکس پیش‌بینی خود در مورد تأثیرات منفی شیوعکرونا بر اقتصاد آمریکا را اصلاح کرد و اعلام کرد پیش‌بینی می‌کند این تأثیرات از آن‌چه قبلاً گمان می‌رفت بدتر باشند.

این بانک در مورد ریکاوری و بازگشت اقتصاد آمریکا هم پیش‌بینی خود را تغییر داد و اعلام کرد حرکت رو به رشد اقتصاد در پایان این بحران بزرگ‌تر از آن‌چه قبلاً پیش‌بینی کرده بود خواهد شد.

گلدمن ساکس اعلام کرد انتظار دارد نرخ بیکاری امسال به ۱۵ درصد خواهد رسید، در حالی که در پیش‌بینی قبلی این نرخ ۹ درصد برآورد شده بود.

گلدمن پیش‌بینی کرد تولید ناخالص ملی آمریکا (رشد اقتصادی) در ۳ ماهه اول منفی ۹ درصد (رکود ۹ درصدی) و در ۳ ماهه دوم به منفی ۳۴ درصد خواهد رسید. این بدترین دوره اقتصاد آمریکا پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود. این رکود بیش از ۳ برابر بدترین رکورد قبلی (منفی ۱۰ درصد) که در ۳ ماهه اول ۱۹۵۸ ثبت شده بود می‌باشد.

این در حالی است که گلدمن ساکس قبلاً پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی آمریکا در ۳ ماهه اول منفی ۶ درصد و در ۳ ماهه دوم منفی ۲۴ درصد شود.

گلدمن پیش‌بینی کرد اقتصاد آمریکا در ۳ ماهه سوم با رشدی ۱۹ درصدی باز خواهد گشت. به این ترتیب اقتصاد آمریکا از بدترین ۳ ماهه تاریخ خود به بهترین ۳ ماهه تاریخ خود خواهد رسید.

در حالی که در هفته‌های اخیر ۳.۳ میلیون آمریکایی بیکار شده و درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کرده‌اند،گلدمن پیش‌بینی کرد تا گزارش بعدی که در روز پنج‌شنبه اعلام خواهد شد، ۵.۵ میلیون نفر دیگر درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کنند.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۲۰ اقتصاد آمریکا ۶.۲ درصد آب برود که این بدترین سال برای اقتصاد آمریکا از زمان رکود بزرگ این کشور در دهه ۱۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.