درحالی که برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اجرایی شده است، بخش عمده‌ای از هموطنان سنت دیرینه خود را کنار گذاشتند تا همراه با مسئولان و کادر درمانی به مقابله با این ویروس منحوس بپردازند.

 مردم در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی سنگ تمام گذاشتند/ روزطبیعیت بدون حضور مردم

قدس آنلاین: هرسال با فرارسیدن سیزدهمین روز از فروردین ماه هموطنان طبق سنتی دیرینه بساط گلگشت‌های خود را آماده می‌کردند تا کنار خانواده دل به طبیعت بسپارند و از دوباره زنده شدن آن لذت ببرند و به‌قول معروف خودشان را برای سالی پر بار و برکت آماده کنند، اما امسال حضور یک مهمان ناخوانده به‌نام ویروس کرونا در کشور باعث شد بسیاری از برنامه‌ها به‌هم بخورد و در نهایت مسئولان با مطرح کردن طرح تفکیک اجتماعی سیاست‌ کاهش تجمعات و تردد شهروندان را برای سلامت خودشان اجرایی کنند.

به این ترتیب هشتگ در خانه می‌مانیم داغ شد و اقشار مختلف مردم برای همراهی با مسئولان و کادر درمانی به‌عنوان خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس به آن پیوستند و حتی در روز طبیعت یا همان سیزده‌به‌در خودمانی از منازل خود خارج نشدند.

با هم سری به اقصی‌نقاط کشورمان می‌زنیم تا با حال‌وهوای سیزده‌به‌در در استان‌های مختلف آشنا شویم.

مردم آذربایجان‌غربی به کمپین«13‌به‌در امسال در خانه می‌مانیم» پیوستند

مردم آذربایجان‌غربی با پیوستن به کمپین «13‌به‌در امسال در خانه می‌مانیم» نشان دادند که سلامتی خود و عزیزانشان بیشتر از شادی‌های زودگذر برایشان اهمیت دارد.

سکوت آرام‌بخش سیزده‌به‌در در اصفهان؛ مشارکت مثال‌زدنی مردم در کنترل کرونا به‌روایت تصاویر

مردم شهر، با مسئولان همراه شدند و برای مقابله با ویروس کرونا، در خانه ماندند. تصاویری که از خیابان‌های اصفهان ثبت شده است، نشان‌دهنده تردد بسیار کم شهروندان اصفهانی در سطح شهر می‌باشد.

ایلامی‌ها نه به سیزده‌به‌در 99 را رمز شکست بیماری کرونا می‌دانند

کرونا دشمن ناپیدا است که به کسی رحم نمی‌کند؛ لذا برای دوری از این بیماری و شکست آن توصیه‌های متخصصین را جدی بگیریم و در خانه بمانیم و بمانیم، این رمز ایلامی‌ها در نبرد با ویروس کرونا است.

سواحل و تفرجگاه‌های خالی استان بوشهر خبر از خانه‌نشینی مردم می‌دهد

در 13 فروردین برای مقابله با ویروس کرونا مردم ضمن توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همکاری کرده‌اند که خلوت بودن سواحل خلیج فارس، بوستان‌ها و تمامی تفرجگاه‌های حکایت از تحقق این مهم دارد.

مردم استان خراسان‌جنوبی با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی همراهی کردند/ کاهش 70درصدی میزان ترددها

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه "آمارها حکایت از همراهی مردم با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دارد" گفت: آمار به‌ثبت‌رسیده در ورودی‌ها و خروجی‌های استان، کاهش 70درصدی میزان ترددها را نشان می‌دهد.

روز طبیعت متفاوت در استان خراسان‌رضوی/ شهروندانی که «کرونابه‌در» را ترجیح دادند

امروز متفاوت‌ترین روز طبیعت در تمام سال‌های اخیر در خراسان رضوی است و مردم کرونابه‌در را به سیزده‌به‌در ترجیح داده‌اند.

مردم و مسئولان استان خراسان‌شمالی می‌گویند: امسال روز طبیعت را در خانه می‌مانیم

مردم و مسئولان خراسان شمالی اعلام کردند، برای حفظ سلامت عمومی جامعه و تقدیر از زحمات کادر درمانی امسال 13به‌در را در خانه می‌مانیم.

تردد در محورهای مواصلاتی استان فارس 70درصد کاهش یافت

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس با تأکید بر کنترل ورودی‌ها و خروجی‌های سطح استان، گفت: میزان ترددها در استان، با کاهش 70درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو بوده است.

کرونا در کمین دورهمی‌های سیزده‌به‌در/ روز طبیعت در خانه بمانیم

درحالی هرسال سیزدهمین روز از فروردین ماه طبق آداب و رسوم ایرانی مشغول برنامه‌ریزی برای دل به طبیعت سپردن بودیم امسال باید مدنظر داشته باشیم که بیماری کرونا این رسم قدیمی را با چالشی جدی روبه‌رو کرده و خطر در کمین است و قزوینی‌ها نیز به همین دلیل امسال سیزده‌به‌در خانه‌نشین بودند.

شهروندان کاشانی روز طبیعت را در منازل سپری کردند/عزم جزم شهروندان در شکست ویروس کرونا+فیلم

شهروندان کاشانی روز طبیعت امسال را در خانه ماندند و با عزمی جزم برای شکست ویروس کرونا مصمم شدند.

سیزده‌به‌در متفاوت در کهگیلویه و بویراحمد؛ مردم برای شکست کرونا متحد شدند+ تصویر

13به‌در امسال کهگیلویه و بویراحمدی‌ها با تمام سال‌های گذشته متفاوت بوده تا جایی که برخی مکان‌هایی که هرساله مملو از مسافر بود در 13به‌در خالی از گردشگر ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.