دراین مطلب به بررسی تیپ های مختلف دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک که بناست در ایران خودرو تولید و روانه بازار شود پرداخته‌ و آنها را با هم مقایسه کرده‌ایم.

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک جدید سال 99 با 3 تیپ می آید/ مشخصات فنی و امکانات تیپ های L2 ،L1 و L3 (+عکس و اینفوگرافی)

سال ۱۳۹۰بود که ایران‌خودرو با معرفی محصولی جدید به نام دنا، دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. این محصول بعد ازرونمایی مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت و همین موضوع مدیران گروه خودروسازی ایران‌خودرو را بر آن داشت تا با بروزرسانی این خودرو، آپشن‌های کاربردی‌تری به آن اضافه کنند. سال 96 خط تولید آزمایشی خودروی دناپلاس توربوشارژ با حضور مسئولین کشوری و مدیران ایران خودرو رسما آغاز بکار کرد و حال قرار است اولین سری دنا پلاس توربو اتومات در تابستان سال ۱۴۰۰ به دست مشتریان برسد.

به گزارش قدس آنلاین دراین مطلب به بررسی تیپ های مختلف دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک که بناست در ایران خودرو تولید و روانه بازار شود پرداخته‌ و آنها را با هم مقایسه کرده‌ایم.

خط تولید دنا پلاس توربو شارژ در ایران خودرو

خودروهای جدیدی که سال 99 وارد بازار می شود: دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با 3تیپ می آید (+عکس و مشخصات تمامی مدل ها)

 بر اساس اطلاعات رسیده از ایران خودرو دنا پلاس اتوماتیک با 3 تیپ L2، L1، و L3 به بازار عرضه شده که این تیپ ها هر کدام آپشن های خاص خود  نیز را دارند و فول ترین مدل آن نیز مربوط به تیپ L3 است.

تمامی تیپ ها از موتور ایی اف 7  توروبو شارژ 1700 سی.سی که 150 اسب بخار نیرو تولید کرده و دارای استانداردهای آْلایندگی یورو 5 است بهرمند بوده و گیربکس تمامی مدل ها نیز از نوع  اتوماتیک 6 سرعته خواهد بود.

نمای ظاهری خودرو در مدل های مختلف تغییرات زیادی ندارد و بیشتر تفاوت های مربوط به نوع آپشن های نصب شده در دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک خواهد بود.


تیپ L1

مدل پایه دنا پلاس توربو شارژ که مدل L1 آن را شامل می شود هرچند که با عنوان مدل پایه ذکر شده اما از امکانات مناسبی برخوردار است.

دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک از یک جعبه‌دنده 6 سرعته  DAE برخوردار بوده که این گیربکس برای اولین بار بر روی این خودرو نصب خواهد شد که در ادامه محصولات دیگر و جدید ایران خودرو نیز از همین گیربکس استفاده خواهندکرد.

خودروهای جدیدی که سال 99 وارد بازار می شود: دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با 3تیپ می آید (+عکس و مشخصات تمامی مدل ها)

اما یکی از تفاوت‌های اصلی این خودرو نسبت به دنا پلاس معمولی علاوه ‌بر جعبه‌ اتوماتیک، اضافه شدن یک آپشن کاربردی به عنوان فرمان کمکی برقی (EPS) است که با اضافه شدن آن کیفیت رانندگی افزایش می یابد.

از دیگر امکانات دیگر تیپ پایه دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک مدل L1 می توان به سنسو دنده عقب، صندلی راننده 2 حرکته برقی همراه با 4 حرکت دستی و سیستم مالتی مدیا 7 اینچی اشاره کرد.

تیپ L2

مدل دیگر دنا پلاس توربو که بر روی خط تولید ایران خودرو می رود مدل L2 است که سطح امکاناتی بیشتری از مدل پایه دارد.

آن طور که ایران خودرو اعلام کرده است تفاوت این مدل با مدل پایه اضافه شدن آپشن هایی مانند دوربین عقب، ترمز عقب دیسکی،ایربگ های جانبی، صندلی راننده 6 سرعته برقی به همراه 2 حرکته دستی و کروز کنترل است.

خودروهای جدیدی که سال 99 وارد بازار می شود: دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با 3تیپ می آید (+عکس و مشخصات تمامی مدل ها)

همچنین سیستم نمایشگر اخطار فشاد تایر، سانروف ، شیشه دودی ، روکش صندلی چرم و پارچه و صندلی سرنشین با 4 حرکته برقی به همراه 4 حرکت دستی نیز از جمله تفاوت های مدل پایه L1 با مدل L2 است.

تیپ L3

اما فول ترین نسخه تولیدی این خودرو مدل L3 آن است که امکانات بیشتری نسبت به مدل L2 دارد. این مدل که آن را می توان مجهزترین مدل دنا پلاس توربو شارژ دانست نسبت به مدل L2 امکانات بیشتری مانند ورود بدون کلید به همراه استارت دکمه ای (کیلس- استارتر) صندلی راننده 10 حرکته برقی، تزئینات داخلی لوکس، مالتی مدیا 10 اینچی سنسور نور و باران ، صندلی سرنشین 6 حرکته برقی و 10 حرکته دستی ، زیر پایی 3 بعدی، سنسور نور و باران و اسپویلر یا بال عقب دارد.

دنا پلاس توربو شارژ اولین محصول تولیدی ایران خودرو خواهد بود که به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته تجهیز می شود و آنگونه هم که معاون ایران خودرو عنوان کرده این گیربکس با 60 درصد داخلی سازی در ایران تولید می شود.

خودروهای جدیدی که سال 99 وارد بازار می شود: دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک با 3تیپ می آید (+عکس و مشخصات تمامی مدل ها)

این خودرو خصوصا در نوع فول آپشن با امکانات کاملی تولید خواهد شد و در صورتیکه ایران خودرو بتواند در زمینه حفظ کیفیت آن به خوبی عمل کند با توجه به آپشن های زیاد و به روزی که در آن استفاده شده  اگر با قیمتی منطقی روانه بازار شود می تواند رکوردی در زمینه فروش داشته و رقیب جدی برای خودروهای چینی شود.

مشخصات کامل تمامی مدل های تولیدی دنا پلاس اتوماتیک توربو شارژ/ برای مشاهده در ابعاد بزرگتر بر روی آن کلیک کنید.

منبع: عصر ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۴
    0 1
    سلام این دنا پلاستپلاس توربو وربوشارژ اتوماتیک تیپ چند است که در سال ۱۴۰۰تحویل میدن تیپ چنده؟ اون موقع همچین چیزی نبود ا