دکتر محمدمهدی طهرانچی بخشنامه «امور اداری و آموزشی دانشگاه در دوره فاصله‌گذاری اجتماعی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه ابلاغ کرد.

نحوه انجام امور اداری و آموزشی دانشگاه آزاد در دوه فاصله‌گذاری اجتماعی

به گزارش قدس انلاین، وی در این بخشنامه تأکید کرده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مخاطرات متعاقب آن و اهمیت حفظ سلامتی اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان عزیز و با توجه به لزوم دایر بودن فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری در سال جهش تولید و پرهیز از تعطیلی فعالیت‌ها و ضمن تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تابع تصمیمات متخذه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است، موارد ذیل جهت اجرا به تمامی واحدها ابلاغ می‌شود.

۱- عدم حضور در محیط‌های کاری به معنای تعطیلی فعالیت‌ها نیست. کلیه همکاران به صورت حضور چرخشی، دورکاری، ارائه خدمات بر بستر سامانه‌های مجازی و مواردی که از سوی دانشگاه ابلاغ می شود، به انجام خدمت در ساعات اداری خواهند پرداخت. بدیهی است حضور در محل کار تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

۲- تمامی واحدهای دانشگاهی آمادگی لازم برای ارائه فعالیت‌های آموزشی خود تا پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ ارتقاء و تثبیت نمایند تا در صورت ادامه روند عدم برگزاری کلاس‌های حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس‌های درسی نظری به صورت مجازی برقرار و نیمسال تحصیلی فعلی بدون هیچ گونه افت کیفی و با موفقیت پایان یابد. برای ارائه دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی با توجه به در پیش بودن تابستان تدابیر لازم در موعد مناسب اتخاذ خواهد شد.

۳- حضور اعضای هیأت علمی غیر اجرایی از تاریخ ۹۹.۱.۲۳ تا زمان اجازه حضور کامل از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، غیرضروری بوده و در مورد اعضای هیات علمی اجرایی، حضور براساس ضرورت و با مدیریت رؤسای واحدهای دانشگاهی صورت می‌پذیرد.

۴- انجام وظیفه همکاران عضو غیرهیأت علمی واحدهای دانشگاهی از تاریخ ۹۹.۱.۲۳ نیز با حداقل حضور، از طریق انجام دورکاری و بر پایه حداکثر یک سوم حضور و به صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مقابله باکرونا با نظر رؤسای واحدهای دانشگاهی است.

۵- همکاران شاغل در بخش‌ها و قسمت‌های مرتبط با حوزه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شرایط بند فوق مستثنی بوده و تابع تصمیمات ابلاغی معاونت علوم پزشکی دانشگاه هستند.

۶- همکاران آموزشکده‌ها و مدارس سما، تابع بخشنامه‌های دانشگاه، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مقررات و تصمیمات وزارت آموزش و پرورش که از طریق معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی ابلاغ می‌شود، خواهند بود.

۷- طبق تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سازمان مرکزی تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۹۹.۱.۲۰ تعطیل است و حضور همکاران ستادی از روز شنبه مورخ ۹۹.۱.۲۳ نیز بر پایه یک سوم حضور گردشی و استفاده حداکثری از دورکاری همه همکاران و با مدیریت معاونت‌ها و مراکز ستادی خواهد بود.

۸- به منظور جبران زحمات همکارانی که در طی مدت تعطیلی دانشگاه‌ها، در چارچوب فعال سازی آموزش‌های مجازی و یا پشتیبانی خدمات مقابله با کرونا با دانشگاه همکاری داشته‌اند، پرداخت فوق‌العاده اضافه‌کار به نسبت میزان حضور اعم از فیزیکی و یا دورکاری با نظر رؤسای دانشگاهی استان بلامانع خواهد بود.

۹- عدم حضور همکاران غیر هیأت علمی تا زمان تعطیلی دانشگاه‌ها که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، موجه تلقی می‌شود.

۱۰- در طی دوره تعطیلی دانشگاه‌ها، ساعات کاری در حالت حضور فیزیکی تا ساعت ۱۳:۳۰ و در حالت دورکاری مطابق روال عادی تعیین می‌شود.

۱۱- با توجه به بخشنامه‌های ابلاغی و به منظور ایجاد وحدت رویه، کلیه کلاسها از روز شنبه مورخ ۹۹.۱.۱۶ باید به صورت برخط برگزار شود.

۱۲- باتوجه به تقویم آموزشی ابلاغی نیمسال دوم تحصیلی۹۹-۹۸ و با عنایت به زمان شروع بحران ناشی از ویروس کرونا، امور ثبت نام تکمیلی دانشجویان برای نیمسال دوم تا تاریخ ۹۹/۲/۱ نهایی شد و پس از آن مورد قبول نیست.

۱۳- امتحان جامع در نیمه دوم تابستان ۹۹ برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن پس از عبور از شرایط بحرانی فعلی، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۴- مرکز فناوری دانشگاه با همکاری معاونت‌های موضوعی، اقدام لازم را درخصوص امور مربوط به کمیسیون موارد خاص از طریق سامانه به عمل می‌آورند.

۱۵- در شرایط کنونی، زمان امتحانات مطابق تقویم آموزشی ابلاغی خواهد بود و در صورت هرگونه تغییر، مراتب از سوی سازمان مرکزی دانشگاه اعلام می‌شود. تمامی امتحانات طبق روال گذشته به صورت حضوری خواهد بود.

۱۶- برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در شرایط فعلی با توجه به ملاحظات و دستورالعمل‌های فاصله‌گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ابلاغ خواهد شد.

انتهای پیامبه 

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.