۶ نماهنگ با محوریت مناسبت‌های ملی و مذهبی از سوی مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در تعطیلات نوروز ۹۹ منتشر شد.

۶ نماهنگ در تعطیلات نوروز ۹۹ منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، این نماهنگ‌ها با بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های سرود نوجوان و جوان همکار با واحد آوای رضوان زیر نظر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تولید شده بود که در این روزهای مقابله با بیماری کرونا در کشور در مناسبت‌های مختلف فروردین ۹۹ در فضای مجازی منتشر و یا از شبکه‌های ملی سیما پخش شد و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفت.

نماهنگ «میلاد سه نور» به مناسبت گرامی‌داشت سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام زین‌العابدین(ع) با اجرای گروه وصال(آوای رضوان) در مدت بیش از سه دقیقه تولید و منتشر شد. شعر این اثر را احمد مشمولی(ساروی) سروده و ملودی آن را احسان جوادی تنظیم کرده است.

همچنین نماهنگ «مبعث» به مناسبت بزرگداشت سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص) با اجرای گروه نسیم رحمت(آوای رضوان) در مدت حدود سه دقیقه تولید و منتشر شد. شعر این اثر را محمدجواد الهی‌پور سروده و ملودی آن را نیز احسان جوادی تنظیم کرده است.

نماهنگ «سه هدیه زهرایی»، از دیگر آثار مناسبتی اعیاد شعبانیه بود که با اجرای گروه سرود انصارالحجه در مدت حدود ۴ دقیقه منتشر شد. علی محلاتی شاعر، سیدمهدی میراحمدی آهنگساز و تنظیم‌کننده و آرش آقاجانی کارگردان این اثر هستند

نماهنگ‌های باب الحوائج(ع)، تحویل سال و سلام آقا نیز به ترتیب به مناسبت‌های سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، آغاز سال جدید و زیارت از راه دور حرم مطهر رضوی تولید و در روزهای ۲۹ اسفند ۹۸ و یکم فروردین ۹۹ منتشر شد. به‌طور نمونه نماهنگ تحویل سال از شبکه استانی خراسان رضوی در زمان تحویل سال پخش شد.

نماهنگ «گوهرشاد» نیز که در بخشی از آن به آری گفتن مردم به جمهوری اسلامی ایران اشاره دارد به مناسبت روز جمهوری اسلامی در شب ۱۲ فروردین ۹۹ بازنشر شد.

وجود تصویرهایی از حرم مطهر رضوی و سایر اماکن مذهبی مسلمانان در این نماهنگ‌ها، حال و هوایی معنوی به ارادتمندان اهل بیت(ع) با توجه به محدودیت‌های موقت زیارت از اماکن مذهبی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا در جهان می‌بخشد.

لازم به ذکر است، واحد آوای رضوان زیر نظر مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با تولید محصولات متنوع همچون نماهنگ و سرود با موضوعات ملی و مذهبی در راستای اشاعه فرهنگ و سیره اهل بیت علیهم‌السلام به ‌ویژه امام هشتم(ع) در کشور فعالیت می‌کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.