برای دومین هفته متوالی تعداد افراد بیکار شده که برای دریافت مزایای بیمه بیکاری در آمریکا ثبت‌نام کرده‌اند به شدت افزایش داشته است.

افزایش شدید بیکاران در آمریکا برای دومین هفته متوالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، برای دومین هفته متوالی تعداد افرادی که به دلیل بیکار شدن اقدام به ثبت‌نام برای دریافت بیمه بیکاری و مزایای آن اقدام کرده‌اند در آمریکا افزایش چشمگیری داشته است.

کارشناسان بر این باورند که شیوع ویروس کرونا و اجبار مردم برای ماندن در خانه‌ها، اقتصاد آمریکا را به سمت رکود سوق داده است.

انتظار می‌رود در گزارش هفتگی که امروز از سوی وزارت کار آمریکا منتشر می‌شود تعداد افرادی که در هفته گذشته اقدام به ثبت‌نام برای دریافت مزایای بیمه بیکاری کرده‌اند از 3.3 میلیون نفر هفته قبل فراتر رود.

در صورتی که این روند ادامه یابد می‌توان انتظار داشت که کارشناسان به این نتیجه برسند که طولانی‌ترین روند ایجاد اشتغال و بهبود اوضاع کار در آمریکا در ماه مارس پایان یافته باشد. 

چند هفته پیش تنها نیمی از مردم آمریکا به دلیل ویروس کرونا خانه‌نشین شده بودند اما حالا این رقم به 80 درصد رسیده و باعث شده است که دفاتر وزارت کار آمریکا در ایالت‌های مختلف شاهد سیل درخواست افراد بیکار برای دریافت حقوق بیکاری باشد. 

در حال حاضر آمریکا دارای بیشترین تعداد افراد مبتلا به کرونا در جهان است و تعداد این مبتلایان هم اکنون به مرز 200 هزار نفر رسیده است. 

گرگوری داکو کارشناس ارشد اقتصادی مؤسسه آکسفورد اکونومیکس نیویورک می‌گوید: بازار کار در آمریکا در حال سقوط است. با توجه به آنکه شاهد تشدید اعمال محدودیت‌های اجتماعی برای کنترل ویروس کرونا هستیم و از طرف دیگر بسیاری از ایالت‌ها هنوز نتوانسته‌اند آمار دقیقی نسبت به بیکار شدن افراد ارائه دهند، انتظار داریم که در روزهای آینده شاهد بدتر شدن اوضاع باشیم.

کارشناسان بر این باورند که آمریکا باید خود را برای افزایش قابل توجه میزان بیکاری در میان مردم خود آماده کند. از سوی دیگر با توجه به بدتر شدن اوضاع در میان مؤسسات و شرکت‌ها، در آینده شاهد شکل‌گیری موج اخراج کارمندان برای کاهش هزینه‌ها هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.