بازگرداندن بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اموال بدهکار بزرگ بانکی به بیت‌المال از جمله اقدامات قوه‌قضائیه برای مبارزه همزمان با فساد اقتصادی و بازگشت اموال بیت‌المال در چند وقت اخیر بوده است.

بازگشت بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان از اموال بدهکار بزرگ بانکی به بیت‌المال

به گزارش قدس آنلاین، مبارزه همزمان با فساد اقتصادی و بازگشت اموال بیت‌المال یکی از اقدامات قوه ‌قضائیه بوده است.

به گفته غلامحسین اسماعیلی؛ سخنگوی قوه‌قضائیه، در یک پرونده یکی از بدهکاران بزرگ بانکی بیش از سه هزار میلیارد تومان به ده بانک کشور بدهی داشت و از تسویه بدهی خود امتناع می‌کرد که با پیگیری قضائی به عمل آمده، بیش از ۵۰ درصد این بدهی‌های معوق تسویه شده است.

بازگشت ۵۳۰ میلیارد تومان به بانک اقتصاد نوین، ۳۲۰ میلیارد تومان به بانک پارسیان، ۲۰۴ میلیارد تومان به بانک توسعه صادرات، ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک ایران زمین، ۱۴۵ میلیارد تومان به بانک سینا، ۱۱۰ میلیارد تومان به بانک سرمایه، ۵۹ میلیارد تومان به بانک گردشگری و ۲۳ میلیارد تومان به بانک شهری از جمله استرداد وجوه از این متهم است.

بخشی از وجوه مذکور در قالب وجود نقدی و بخشی در واگذاری املاک و سهام شرکتهای مختلف بوده است.

دو فقره دیگر از بدهی‌های این فرد شامل ۹۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک اقتصاد نوین و ۵۲۵ میلیارد تومان بدهی به بانک دی باقیمانده که بابت این بدهی‌ها با پیگیری‌های قضائی اموالی از این فرد شناسایی و توقیف شده است.

۳۸۰ میلیارد تومان سهام شرکتهای مختلف به نام این بدهکار بانکی، ملکی به مساحت ۴۱ هزار متر مربع در منطقه ۲۲ و ملکی با ارزش در منطقه آجودانیه از دیگر اموال توقیف شده از این فرد بوده و فرآیند واگذاری آنها در حال انجام است که با واگذاری موارد مذکور، کل بدهی شخص مذکور به سیستم بانکی تسویه خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.