با پیگیری‌های وزارت اقتصاد، کمک ۵۰۰ هزار دلاری «صندوق اوپک برای توسعه جهانی» به ایران برای خرید و توزیع تجهیزات بیمارستانی جهت مقابله با ویروس کرونا تصویب شد.

صندوق اوپک ۵۰۰ هزار دلار به ایران کمک می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی وزارت اقتصاد، کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) به ایران برای خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا از سوی این صندوق تصویب شد و صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) این کمک ۵۰۰ هزار دلاری را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده تا خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا در ایران عملیاتی شود.

بر اساس این گزارش، با توجه به گستردگی و شدت شیوع کرونا در سطح جهان وزارت اقتصاد برای دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی از بانک‌های توسعه‌ای تلاش نموده و این کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) در پی اعلام آمادگی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برای دریافت کمک‌های بانک‌های توسعه‌ای انجام شد.

شایان ذکر است موضوع دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی از صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID)، بانک جهانی (WB)، بانک توسعه اسلامی(IDB) و بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا(AIIB) از سوی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران از چهارده اسفند ماه ۱۳۹۸ در دست پیگیری است.

این گزارش می‌افزاید: این کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) در راستای حمایت از تلاش‌های ملی برای مقابله با ویروس کرونا انجام گرفته و صندوق مذکور در مواجهه با سیل سال ۱۳۹۸ نیز کمک فوری مشابهی به کشورمان اعطا کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.