۱۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
کد خبر: 698828

فرمانده ناو هواپیمابر روزولت به دلیل درز نامه وی به فرماندهان نیروی دریایی درباره شیوع ویروس کرونا در این ناو هواپیمابر برکنار شد.

فرمانده ناوهواپیمابر روزولت برکنار شد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «برت کوزیر» فرمانده ناو هواپیمابر روزولت به دلیل درز نامه وی به فرماندهان نیروی دریایی درباره شیوع ویروس کرونا در این ناو هواپیمابر برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اگر چه پنتاگون از ابتلای ۱۱۴ نفر از پرسنل این ناوهواپیمابر به ویروس کرونا خبر داده اما برخی گزارش‌ها از ابتلای دست کم ۲۰۰ نفر در این ناو به ویروس کرونا خبر داده‌اند.

«توماس مودلی» سرپرست وزارت نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه گفت که کروزیر به دلیل نوشتن این نامه برکنار نشده بلکه به این دلیل برکنار شده که این نامه را به خارج از زنجیره فرماندهی ارسال کرده است.

مودلی در ادامه گفت: «اقدام فرمانده ناوهواپیمابر روزولت در ارسال گسترده نامه کاملا غیرضروری بوده است. این نامه این درک را ایجاد کرد که نیروی دریایی و دولت هیچگونه فعالیتی ندارد در حالی که این نادرست است.»

ناوهواپیمابر روزولت در حال حاضر در سواحل گوام قرار دارد. این در حالی است که بر اساس برخی گزارش‌ها دست کم ۲۰۰ نفر از پرسنل این ناوهواپیمابر به کرونا مبتلا هستند.

حدود دو هفته پیش این ناوهواپیمابر در بندر «دانانگ» ویتنام بوده و پرسنل این ناو نیز در ارتباط با ساکنان محلی بوده است.

بر اساس آخرین آمار تست ابتلا به کرونای ۲۲۷ نفر در ویتنام مثبت اعلام شده است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.