سران دموکرات کنگره آمریکا به رئیس‌جمهور این کشور هشدار دادند پیش از هر گونه اقدام نظامی علیه ایران، با کنگره مشورت کند.

هشدار سران دموکرات کنگره به ترامپ درباره اقدام نظامی علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، گروه هشت نفره سران دموکرات در کنگره آمریکا طی نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور، به او درباره اقدام نظامی علیه ایران یا هر اقدام دیگری که منجر به درگیری شود، هشدار دادند.

به نوشته وبگاه شبکه «سی.بی.اِس»، این گروه از سران کنگره - که گزارش‌های سطح بالای اطلاعاتی از دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی آمریکا دریافت می‌کنند - طی نامه‌ای در تاریخ ۲۷ مارس به ترامپ هشدار دادند که پیش از هر اقدام علیه ایران، با کنگره مشورت کند.

این نامه که به رؤیت شبکه سی.بی.اِس رسیده، با اشاره به گزارش‌های اخیر در برخی رسانه‌ها مبنی بر آماده شدن پنتاگون برای حمله به برخی اهداف در عراق، هشدار می‌دهد که دولت ترامپ قانوناً موظف است سران کنگره را درباره هرگونه تنش‌زایی نظامی در جریان بگذارد.

این نامه توسط چهره‌های برجسته‌ای از جمله «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، «چاک شومر» رهبر دموکرات‌های سنا، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و «مارک وارنر» معاون کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا امضا شده، آمده است.

در این نامه خطاب به ترامپ آمده است: «جدای از مسائل دفاع از خود، قانون اساسی آمریکا شما را ملزم می‌کند که پیش از اجرای اقدام نظامی یا اقداماتی که منجر به جنگ شود، با کنگره مشورت کنید».

سران دموکرات کنگره آمریکا همچنین با اشاره به ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به دستور ترامپ، تصریح کردند که دولت ترامپ تا کنون نیز به بخش زیادی از الزامات قانونی خود عمل نکرده است.

این نامه بعد از آن نوشته شده که روزنامه «نیویورک‌تایمز» چند روز پیش نقشه پنتاگون برای حمله به جنبش مقاومت «کتائب حزب‌الله» عراق عضو سازمان «الحشد الشعبی» را افشا کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.