مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: از آغاز اجرای "طرح سلامت مسافران نوروزی" تاکنون یک میلیون و ۸۱ هزار و ۸۲۸ مسافر در مبادی ورودی این استان غربالگری و تب‌سنجی شده‌اند.

یک میلیون نفر در مبادی ورودی خراسان رضوی تب‌سنجی شدند

به گزارش قدس آنلاین، سیدمجتبی احمدی افزود: طرح غربالگری سلامت در قالب ۵۵ پایگاه مستقر در ورودیهای جاده‌ای خراسان رضوی توسط امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: تاکنون در این چارچوب تب‌سنجی و غربالگری بهداشتی برای سرنشینان ۴۱۲ هزار و ۹۵۶ دستگاه خودرو در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی صورت گرفته است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: بر اساس آخرین آمارگیری از مجموع مسافران تب‌سنجی شده هزار و ۸۸۹ نفر تب‌دار بوده و ۷۱۷ نفر از این تعداد نیز به نزدیکترین مراکز درمانی و بهداشتی فعال در سطح این استان ارجاع داده شده‌اند.

وی در ادامه به توزیع اقلام بهداشتی نیز اشاره و بیان کرد: با کمکهای مردمی و داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اقلام بهداشتی شامل ۱۷۴ هزار و ۵۵۴ عدد ماسک طبی، ۲۳ هزار و ۴۴۱ جفت دستکش بهداشتی، هزار و ۷۷۳ تیوپ ژل ضدعفونی، ۱۸ هزار و ۸۱۶ بطری مایع ضدعفونی و ۱۲ هزار و ۳۷۶ لیتر ماده شوینده بین مسافران ورودی به این استان توزیع شده است.

دکتر احمدی افزود: مطابق دستور دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ماموریت این نهاد در طرح غربالگری و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی شهرهای کشور عصر روز دوازدهم فروردین ماه جاری به پایان رسید اما پایگاههای جاده‌ای این جمعیت در استان خراسان رضوی تا زمان نیاز با هماهنگی استانداری خراسان ضوی همچنان دایر بوده و فعال خواهند بود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.