با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از طرح‌های فرهنگی آستان قدس رضوی برای ایام فاصله گذاری اجتماعی با عنوان «آقا سلام» رونمایی شد.

رونمایی از طرح‌های فرهنگی آستان قدس رضوی برای ایام فاصله گذاری اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین، با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و رئیس سازمان فرهنگی این آستان مقدس از طرح« آقا سلام»  در استودیو رادیو زیارت واقع در صحن انقلاب حرم مطهر، رونمایی شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی در این آیین که بصورت زنده در قالب ویژه برنامه«آقا سلام» از رادیو پخش می‌شد، اظهار کرد: خدمات فرهنگی آستان قدس رضوی پس از انقلاب در قالب مؤسسات و معاونت‌ها توسعه‌یافته است و خوشبختانه امروز محتوای آن‌ها در بستر رسانه‌ای قابل‌ارائه است.
وی افزود: با توجه به محدودیت‌های حاصل از شیوع ویروس کرونا تولیت آستان قدس رضوی تأکید داشتند تا محدودیت‌های به وجود آمده در خدمات حضوری، باعث تعطیلی خدمات فرهنگی آستان قدس رضوی نشود.
گنابادی نژاد بیان کرد: از اواخر سال گذشته که اوایل شیوع ویروس کرونا در کشور بود برنامه‌های غیرحضوری با رعایت ضوابط بهداشتی در قالب مأموریت مؤسسات و مجموعه‌های آستان قدس رضوی شروع‌شده و هم‌اکنون بسیاری از این فعالیت‌ها ادامه دارد.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: رویکرد آستان قدس رضوی استفاده از ظرفیت حضور مردم در جمع خانواده برای فعالیت‌های فرهنگی است. برنامه «آقا سلام» ۵ محور دارد که یکی محورهای آن «مثل مسجد» است و در این محور برنامه‌های معنوی و عبادی اجرا می‌شود. اقامه نماز جماعت در خانه‌ها ازجمله فعالیت‌های در نظر گرفته‌شده برای این عنوان است.
وی با اشاره بر اینکه مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی پویشی را با عنوان «با قرآن در خانه بمانیم» اجرا می‌کند، افزود: در بستر فضای مجازی، حجت‌الاسلام قرائتی در پویش «با قرآن در خانه بمانیم» مباحث تفسیری کوتاهی را از سوره «شعراء» بیان می‌کنند و آیات این کلام وحی قرائت می‌شود. مسابقه‌ای از مفاهیم این سوره برای بزرگ‌سالان و مسابقه نقاشی برای کودکان در این پویش برگزار می‌شود.
گنابادی‌نژاد افزود: در پویش «به توان مهربانی» به موضوع انجام صله‌رحم از طریق نرم افزارهای پیام‌رسان‌ در ایامی که دیدوبازدید حضوری میسر نیست پرداخته می‌شود.
وی بیان کرد: توجه به امور خیریه و حمایت از محرومان و مستضعفان در این ایام که شغل بسیاری از مردم متوقف‌شده است در عنوان پویش «به توان مهربانی» دنبال می‌شود.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: پویش «خانه‌ات آباد» برای ارتقای روحیه تعاون خانواده‌ها در ایامی که در خانه باید بمانند برگزارشده و در آن اعضای خانواده برای انجام امور منزل به یکدیگر کمک می‌کنند.
وی افزود: سرفصل «به‌وقت لبخند» در ایام نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت مهدی(عج) اجرا می‌شود. ارائه شادی مؤمنانه یک نیاز برای محافل ایرانی و اسلامی است و به همین منظور در این عنوان ظرفیت‌های شعرخوانی، مطایبات، سرگرمی‌ها و تفریحات سازنده ارائه می‌شود.
گنابادی نژاد خاطرنشان کرد: سرفصل دیگری که در طرح «آقا سلام» عنوان «بهار خوان» است که شامل موضوعات کتاب و کتاب‌خوانی است.
شایان ذکر است ویژه برنامه رادیوئی«آقا سلام» از رادیو سراسری زائر، شرکت کنندگان در طرح« آقا سلام» را همراهی می‌کند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.