رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ویژه‌برنامه‌های فرهنگی ایام نوروز آستان قدس رضوی با استقبال خوبی از سوی مردم سراسر کشور مواجه شده است.

استقبال مردم از برنامه های فرهنگی آستان قدس رضوی در ایام شیوع ویروس کرونا

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی  در برنامه «مخاطب خاص» شبکه سه سیما اظهار کرد: از زمانی که شرایط کشور برای رعایت مسائل بهداشتی جهت کاهش شیوع ویروس کرونا طبق اعلامیه وزارت بهداشت تغییر کرد، طبق تصمیم تولیت آستان قدس رضوی برای برنامه‌ریزی فرهنگی متناسب با شرایط روز  فعالیت‌های متنوعی به اجرا درآمد که تا کنون با استقبال خوبی از سوی مردم سراسر کشور مواجه شده است.
وی ضمن قدردانی از زحمات جهادگران عرصه سلامت، بیان کرد: در این ایام در قالب ویژه‌برنامه «پنجره فولاد» ایجاد ارتباط مستقیم با حرم مطهر رضوی برای کادر درمانی و بیماران در ۵۱ بیمارستان کشور در حال اجرا است و امیدواریم در بیش از ۸۰ بیمارستان سراسر کشور این ویژه‌برنامه اجرا شود.
گنابادی نژاد افزود: هم‌زمان با شب میلاد حضرت علی(ع) با توجه به اینکه امکان برگزاری مراسم در مساجد و هیئت‌ها نبود هزار خودرو در سطح شهر مشهد با محوریت هزار مسجد سازمان‌دهی و خودروها به سیستم صوتی و پرچم مجهز شدند و جشن میلاد امام علی(ع) را در سطح شهر مشهد برگزار کردند.
وی خاطرنشان کرد: مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی نیز برنامه‌ریزی کرد تا هر خانه جشن میلاد امام علی(ع) را با پویش ۱۱۰ هزار ختم حدیث کساء و دعای هفتم صحیفه سجادیه برگزار نماید که خوشبختانه مورد استقبال خانواده‌ها در سراسر کشور و حتی کشورهای عراق و پاکستان قرار گرفت.
رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی افزود: ویژه‌برنامه یا باب‌الحوائج(ع) که محور آن انعکاس رسانه‌ای توسل به حضرت موسی بن جعفر(ع) از کنار بارگاه منور رضوی بود با همراهی همه نهادهای فرهنگی در ایام نوروز برگزارشده است.
وی با اشاره به اینکه تولیدات مکتوب صوتی و تصویری متناسب با این ایام در فضای مجازی و رسانه ملی انتشاریافته است، افزود: طبق هماهنگی‌های سازمان تبلیغات اسلامی و آستان قدس رضوی با تولیت مسجد مقدس جمکران در شب میلاد منجی عالم بشریت استغاثه به محضر حضرت مهدی (عج)در قالب برنامه «مرا دریاب» اجرا می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.