۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 698900

در روزهایی که عوامل طبیعی و غیرطبیعی و پراید در کشتن ایرانیان کم کار شده و رخصت به یک خارجی به نام کرونا داده اند و این قاتل میکروسکوپی در حال آماده کردن رزومه ای سیاه برای خود است، عامل کشنده ی دیگری به نام مصرف الکل های تقلبی نیز در سایه  کرونا قرار گرفته و چراغ خاموش به دنبال قربانیان خود می گردد. مدتی است که این شایعه به گوش می رسد همانطور که الکل در ضدعفونی دست ها موثر است، برای ضدعفونی اعضای داخلی بدن هم باید این حرامی را نوشید. آنگاه برخی از فرصت طلبان زراندوز نیز دست به کار شده اند و بدون رعایت استانداردها، برای مشتریان الکل تقلبی می سازند. اکنون نرخ قربانیان مصرف الکل تقلبی درکشور از قربانیان کووید ۱۹ پیشی گرفته است.

به این جملات دقت کنید: " تاکنون ۳ هزار و ۱۱۷ مسمومیت ناشی از مصرف فرآورده‌های الکلی تقلبی در کشور ثبت شده که هزار و ۶۶ نفر در بیمارستان‌ها و ۷۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه با وضعیت بحرانی بستری هستند و ۶۲ نفر دچار نابینایی و کم بینایی شده‌اند. همچنین ۲۸۴ نفر نیاز به خدمات دیالیز پیدا کرده و دچار مشکلات کلیوی شده و ۳۲۰ نفر از این افراد فوت کرده‌اند. "

این سخنان را دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت و درمان در رابطه با آخرین آمار قربانیان مصرف الکل تقلبی در کشور اعلام کرده است. این آمار تنها پس از حدود ۴۰ روز از اعلام رسمی حضور ویروس قاتل کرونا در ایران بدست آمده است.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده، حدود ۶/۷ درصد مبتلایان شناسایی شده به کرونا در کشور فوت کرده اند. اما فوت شدگان به دلیل مصرف الکل تقلبی یا صنعتی چیزی در حدود ۱۰/۳ درصد از مسموم شدگان هستند. این آمار به ما می گوید که الکل تقلبی از کرونا آدمکش تر بوده است.

موضوع دیگر، آنکه حدود ٢ درصد از مسمومیت های ناشی از الکل تقلبی یا صنعتی به نابینایی یا کم بینایی و حدود ۹/۱ درصد هم به بیماری کلیوی منجر شده که خود آمار قابل تامل و نگران کننده ای است.

راه حل چیست؟ اصلا چه دلیلی دارد که برخی ها برای درمان کرونا به سمت مصرف الکل کشیده می شوند؟ ضرر و زیان مصرف الکل تقلبی با آن همه عیب و ایراد به کنار، آیا نوشیدن الکل خالص  و مرغوب می تواند انسان را از ابتلا به کرونا واکسینه کند؟

شاید برخی بر این باورند که وقتی اجسام پیرامونمان را با الکل ضدعفونی می کنیم پس حتما می توان درون بدن را هم به همین روش ضد عفونی کرد. این یک تفکر ساده لوحانه است. این گروه باید به این سوال پاسخ دهند که اگر الکل توانایی ضدعفونی اندام داخلی بدن ازویروس کرونا را داشت چرا این ویروس از کشور چین به دیگر نقاط منتقل شد؟ مگر چینی ها الکل مصرف نمی کنند؟

چرا آمار مرگ و میر ایتالیایی ها اینقدر بالاست و این روزها کلیساهای آنها به جای مراسم ازدواج تنها به نواختن ناقوس مرگ اکتفا می کنند؟ مگر در یخچالهایشان به همان اندازه که بطری آب وجود دارد، نوشیدنی الکلی وجود ندارد؟ اصلا حضور کرونا در قاره سبز با آن همه مصرف الکل چه معنی دارد؟

چرا کروناویروس آغوشش را برای نیویورکی ها باز کرده است. مگر آغوش نیویورکی ها برای نوشیدنی های الکلی باز نبود؟ چرا در آمریکا بطری های الکل نمی توانند مانع پیچیده شدن جسد دائم الخمرها در کیسه های پلاستیکی نظامی شوند و از انباشت و حمل این اجساد با کامیون جلوگیری کنند؟

کسی چه می داند شاید مصرف دائم الکل در کشورهای غربی اینقدر آمار مرگ و میرشان را بالا برده است. براساس دانسته های پزشکی، اسید معده با ph خیلی پایین، بدن را بسیار بهتر از هر چیز دیگری ضدعفونی می کند و مصرف الکل سیستم دفاعی بدن را تضعیف کرده و بیمار را در مقابل ویروس ها بویژه کرونا آسیب پذیرتر می کند.

به نظر می رسد که الکل بیشتر نقش جاده صاف کن و ستون پنجم را برای پیوند کرونا با الکلی ها بازی می کند. برخی افراد اکنون از ترس تب کرونا به آغوش مرگ الکلی می روند. آیا به جهان پیرامون خود نمی نگرند و اندیشه نمی کنند؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.