زنجان- رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت:تمام پرسنل چینی که در واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت بودند پایش شده اند.

 بکار گیری نیروی جدید چینی ممنوع است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین:رئیس سازمان صمت استان زنجان درنشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد در  خصوص شیوع بیماری کرونا و مشکلات بوجود آمده در کمبود لوازم بهداشتی و ماسک گفت: پس از شیوع بیماری و تشکیل ستاد کرونا در رابطه با تامین اقلام ماسک، ژل ها و تولید الکل در استان  واحد پویا وفعال نداشتیم.
ناصر فغفوری با اشاره به اینکه بعد از تشکیل این ستاد و به  منظورجلوگیری از  شیوع  بیشتر این بیماری  از ظرفیتهای موجود  این واحد ها استفاده کردیم افزود: از دوسال پیش دستگاه تولید ماسک که بدلیل عدم توجیه اقتصادی بلااستفاده مانده بودبا هماهنگی محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی و دستگاههای نظارتی وارد چرخه تولید شد.
فغفوری  با بیان اینکه تولید حدود ۵۰هزار ماسک سه لایه جراحی  که نیاز بیمارستانها ی استان بود بوسیله این دستگاه تولید شد،ادامه داد:امروز این دستگاه به محلی در شهرک صنعتی که مورد تایید  معاونت غذا و دارو است منتقل شده است.
وی با تاکید بر اینکه تنها یک واحد تولیدی  الکل، ژل ضد عفونی کنند کیمیا الکل در استان فعال بود یاد آور شد:مجوز این واحد چهار تن بود که با هماهنگی  های صورت گرفته این مجوز تا پایان خرداد به ۱۵تن در روز افزایش یافته است.
فغفوری افزود:این واحد با احتساب تولید الکل ۷۰درصد، ۲۵هزار لیتر ماده ضد عفونی کننده   تولید می کند که تا حدودی در داروخانه ها کسری ها مرتفع خواهدشد و در مجموع ششواحد تولیدی با تغییر خط تولید نیاز استان را به مواد ضدعفونی کننده تامین میکنند.
وی با تاکید بر اینکه  نیاز استان  به ژل های ضدعفونی کننده و الکل  مرتفع شده است ادامه داد:  در تامین ماسک نیزبا توجه به اینکه نیازما  صد برابر شده است به جز واحد حیات سبز یک واحد دیگر نیز  در ابهر راه اندازی شده است که توان تولید آن نیز ۵۰هزار عدد در روز است  ولی بدلیل اینکه کشها بصورت دوخت انجام می گیرد قابل استفاده در بیمارستانها و مراکز درمانی  نیست.
 فغفوری در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت چینی ها در برخی  از واحدهای تولیدی و خطرات احتمالی به جهت شیوع بیماری کرونا گفت: بعد از شیوع این بیماری تمام پرسنلی که در برخی از واحدهای تولیدی مشغول به فعالیت بودند پایش  و زمان ورود آنها به استان بررسی و برخی  قرنطینه شدند.
این مسئول تاکید کرد: هیچ چینی از زمان شیوع بیماری به چین  برنگشته است و تا بهبود اوضاع هیچ واحدی حق ندارد نسبت بکارگیری تکنسین و نیروی چینی اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.