رئیس جمهور ترکیه گفت: از بامداد شنبه مبادی ورودی و خروجی ۳۰ کلانشهر و استان زونگولداک به جز موارد استثنا ممنوع می‌شود، این ممنوعیت در مرحله اول برای ۱۵ روز اعمال خواهد شد.

تشدید تدابیر برای مقابله با کرونا در ترکیه/ ممنوعیت ورود و خروج به ۳۰ کلانشهر

قدس آنلاین؛ به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی که شامگاه جمعه انجام گرفت در تشریح تدابیر جدید این کشور برای مقابله با کرونا گفت: از بامداد شنبه مبادی ورودی و خروجی ۳۰ کلانشهر و استان زونگولداک به جز موارد استثنا ممنوع می‌شود، این ممنوعیت در مرحله اول برای ۱۵ روز اعمال خواهد شد. همچنین از فردا همه افراد در اماکن عمومی مانند بازارها یا مارکت‌ها٬‌ ملزم به استفاده از ماسک خواهند بود.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: ممنوعیت تردد برای تمامی شهروندان زیر ۲۰ سال در سراسر کشور اعمال می‌شود. با افرادی که به هشدارها توجه نکنند، برخورد قضایی و اداری خواهد شد.

اردوغان افزود: لازم است همه شهروندان‌مان در اماکن پر ازدحام از ماسک استفاده کنند و ملزم به رعایت توصیه‌های بهداشتی باشند. مقابله با کرونا نیازمند همبستگی و تلاش تک تک ۸۳ میلیون نفر کشورمان است.

وی تصریح کرد: به ملت‌مان اعتماد دارم و جلوه آن را در رفتار مردم می‌بینیم. هر قدر که قوانین را رعایت کنیم، شیوع این بیماری را می‌توانیم تحت کنترل گرفته و از بین ببریم. به هیچ وجه نباید در کوچه و خیابان تجمع کنیم. انتظار ما از ملت‌مان این است که هرکس قرنطینه خانگی را اعمال کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.