۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 698949

العربیه راهزنی برخی کشورهای غربی برای تصاحب تجهیزات پزشکی کشورهای دیگر را «جنگ جهانی جدید» توصیف کرد.

جنگ جهانی بر سر تجهیزات پزشکی!

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، شبکه تلویزیونی العربیه راهزنی از نوع جدید برخی کشورها مانند آمریکا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و جمهوری چک برای تصاحب تجهیزات پزشکی و بیمارستانی کشورهای دیگر را «جنگ جهانی جدید» توصیف کرد.

این راهزنی به جایی رسیده است که جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا از مسئولان دولت این کشور خواست مطمئن شوند که تجهیزات اختصاص یافته به کانادا، به کانادا برسد و در این کشور باقی بماند.

العربیه گزارش داد شیوع کرونا منجر به ایجاد جنگ جهانی جدیدی در زمینه تجهیزات پزشکی به سبب تلفات و نگرانی‌ها شد. در همین زمینه، یکی از شرکت‌های پزشکی سوئدی مقامات فرانسه را به مصادره میلیون‌ها ماسک و دستکش‌های پزشکی متهم کرد که از چین برای ایتالیا و اسپانیا ارسال شده بود.

پایگاه هافینگتن پست تأکید کرد مقامات آلمانی محموله ماسک‌هایی را که برای ایتالیا فرستاده شده بود، مصادره کردند.

گزارشگر این شبکه گزارش داد: با وخیم‌تر شدن اوضاع و افزایش نگرانی ها، کشورها به سمت اتخاذ اقدامات و تدابیری برای فراهم کردن تجهیزات لازم پیش رفتند.  فرانسه، آمریکا را به پرداخت سه برابر بهای محموله ماسک برای به دست آوردن محموله‌ای متهم کرد که قرار بود از چین به فرانسه فرستاده شود. اما واشنگتن این موضوع را تکذیب کرد.

از سوی دیگر، آلمان هم آمریکا را به خرید لباس‌های محافظتی که برلین از پکن درخواست کرده بود و قرار بود به آلمان فرستاده شود، متهم کرد. در همین حال، کانادا هم نگران است و جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا از مسئولان دولت خود خواست مطمئن شوند که تجهیزات اختصاص یافته به کانادا، به این کشور برسد و در این کشور باقی بماند. برزیل هم اعلام کرد تلاش این کشور برای خرید تجهیزات پزشکی با شکست مواجه شد.

برخی کشورها مانند فرانسه، آلمان و روسیه اقداماتی مانند انبار کردن ماسک و تجهیزات پیشگیرانه پزشکی اتخاذ کردند. این بدان معناست که جلوی صادرات تجهیزات پیشگیرانه پزشکی گرفته می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترکیه اقدامی فراتر از این کار انجام داد و نه تنها جلوی صادرات تجهیزات پزشکی را گرفت؛ بلکه از فروش محموله ماسک‌هایی که بهای آن را هم دریافت کرده است، عقب نشینی کرد.

چین به عنوان نخستین کشوری که در معرض شیوع کرونا قرار گرفت، بیشترین تولید ماسک را در جهان دارد. این کشور هم به انبار کردن ماسک متهم شد. به رغم این موضوع، میلیون‌ها ماسک را به اروپا به فروش رساند یا آن‌ها را به این کشورها هدیه داد. یکی از این محموله‌ها از طریق جمهوری چک برای ایتالیا ارسال شد. اما مقامات چک این محموله را مصادره کردند. اتفاق مشابهی در کنیا هم روی دادو یک محموله با ۶ میلیون ماسک که به سمت آلمان می‌رفت، به شکل مبهمی ناپدید شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.