شیراز- طی دو روز گذشته فیلم ها و تصاویری در شبکه های مجازی و در بین شهروندان استان فارس و به ویژه شیرازی ها دست به دست می شود که حکایت از حضور تجار عراقی در بازار میوه و تره بار این شهر دارد.

بازارگرمی شبکه های مجازی برای فروش میوه و تره و بار در شیراز

قدس آنلاین-گروه استان ها: در بسیاری از این کلیپ ها و فیلم های منتشره در فضای مجازی چنین عنوان می شود که تجار عراقی در حال خریداری تمامی موجودی میدان میوه و تره بار شیراز هستند و لذا عنقریب شاهد کمبود و نایاب شدن بسیاری از محصولات مورد مصرف مردم در بازار خواهیم بود.

اما در این بین سوالی که بیش از همه اذهان عموم و شهروندان شیرازی را به خود جلب کرده این موضوع است در شرایطی که مرز ها بسته است و مسافری به ایران سفر نمی کند این افراد تبعه کشور عراق چگونه به شیراز آمده و به چه طریقی این محصولات را می توانند آزادانه خریداری و به کشور خود منتقل کنند؟

در بسیاری از فیلم های منتشره چنین عنوان می شود که دیگر چیزی کف میدان نمانده و هجوم تجار عراقی برای خرید محصولات منجر به افزایش بیش از حد قیمت میوه و صیفی جات شده است.

این سوالات و پرسش هایی دیگر نظیر آن ابهاماتی است که از آخرین روز هفته گذشته در فضای مجازی و در بین مردم دست به دست می شود و در این رابطه مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز به آن پاسخ می دهد.

بازار گرمی برخی سودجویان

در همین راستا مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز با بیان اینکه این موارد وخبرهای منتشره در فضای مجازی با ادعای هجوم تاجران عراقی برای خرید محصولات شایعه ای بیش نیست اظهار می کند: برخی افراد سودجو با راه انداختن شایعاتی مانند تعطیلی و حضور عراقی ها در میدان مرکزی میوه و تره بار و یا کمبود میوه و تره بار سعی در هیجانی کردن بازار و کشاندن مردم برای خریدهای هیجانی دارند.

محمد رسول عباسی ضمن رد شایعه حضور عراقی‌ها در میدان مرکزی میوه و تره بار توضیح می دهد: این شایعات و اقدامات پیش از این هم سابقه داشته است چنانچه حدود یکماه پیش و در  ۱۱ اسفندماه ۹۸ نیز شایعه تعطیلی میدان میوه و تره بار شیراز به دلیل سم پاشی و ضدعفونی در فضای مجازی منتشر شد که این خبر نیز کذب و بی اساس بود.

وی با بیان اینکه هر روز به طور مداوم محصولات کشاورزی وارد این میدان و همان روز نیز خارج می شود ادامه ادامه داد: به طور متوسط روزانه بین پنج تا ۶ هزار تن میوه به میدان تره بار شیراز وارد و در سطح این شهر توزیع می‌شود.

مشکلی برای تامین میوه نیست

وی با تاکید بر این موضوع که در میدان مرکزی و بازارچه های خدماتی شهرداری شیراز هیچ مشکلی از لحاظ تامین میوه و تره بار وجود ندارد می افزاید: طبق مستندات و آمار موجود از اسفند ماه تا کنون میزان خروجی میوه و تره بار به شهرهای مرزی برای کشورهای همسایه به علت شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها، نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری شیراز هم چنین از شهروندان می خواهد تا هرگز به این گونه شایعات توجه نکرده و مطابق با نیاز خود خرید را انجام دهند و از حضور غیرضروری در فروشگاه‌ها نیز خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.