یزدان سیف گفت: خرید تضمینی گندم با افزایش ۴۷ درصدی به ۲۵۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گندم تغییر پیدا کرد.

قیمت خرید تضمینی گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، یزدان سیف معاون وزیر صمت و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در نشست خبری خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی، اظهار کرد: با حدود ۳۷ میلیون تن از اقلام ضروری مردم سال بسیار مناسبی را در تامین مایحتاج مردم رقم زدیم.

وی افزود: سال گذشته هم ۷ میلیون و  ۸۶۰ هزار تن خرید تضمینی گندم را داشتیم که متوسط وزن هر محموله ۶ تن و میانگین درآمد گندمکاران حدود ۳۰ میلیون تومان بود که نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: علی رغم آن که میزان تحویل ما حدود ۱۸ درصد کاهش پیدا کرده است، ما میزان پرداختی را ۶ درصد افزایش دادیم همچنین زمان پرداخت پول کشاورزان از ۲۹ روز به ۱۲ روز کاهش پیدا کرد.

او با اشاره به ارزیابی‌هایی که از عملکرد این حوزه در سال ۹۸ انجام شده است، گفت: تلاش کردیم تا فرآیند خرید در سال ۹۹ اصلاح شده و بهبودی مناسبی پیدا کند. با اتفاقاتی که شکل گرفت الک خرید گندم از ۲ در ۲ تغییر کرد و با استانداردهای جهانی هماهنگ شد، این الک‌ها به مرور در واحدهای خرید توزیع خواهد شد.

سیف تصریح کرد: خرید تضمینی گندم با افزایش ۴۷ درصدی به ۲۵۰۰ تومان برای هر  کیلوگرم گندم تغییر پیدا کرد. برآورد دولت حدود ۱۱ میلیون تن است و امیدوار هستیم به شرایط مناسب فصول گرمی برداشت خوبی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: با این افزایش قیمت گندم میزان یارانه گندم و آرد را به ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رساندیم. مراکز خرید تضمینی در ۷ استان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و آماده خرید هستیم. از استانداران هم درخواست کردیم تا با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی پرتوکل مناسبی برای تامین امنیت غذایی کشور و مقابله با ویروس کرونا تدوین شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.